محسن صادقیان:

فاضلاب، بافت تاریخی یزد را تهدید می کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: فاضلاب و بالا آمدن رطوبت آینده بافت تاریخی یزد را تهدید می کند، در این راستا  در این منطقه مطالعاتی توسط شهرداری و اداره میراث فرهنگی استان در دست انجام است
تصویر فاضلاب، بافت تاریخی یزد را تهدید می کند

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد رطوبت در بافت تاریخی را یکی از مشکلات اساسی سالهای آینده عنوان کرد و افزود: فاضلاب و بالا آمدن رطوبت آینده بافت تاریخی یزد را تهدید می کند، در این راستا در این منطقه مطالعاتی توسط شهرداری و اداره میراث فرهنگی استان در دست انجام است.

محسن صادقیان گفت: در طول سال گذشته ۱۱ جلسه کمیته زیربنایی بافت تاریخی تشکیل شده و موضوع های فاضلاب بافت تاریخی و بالا آمدن رطوبت در این منطقه، هماهنگی و یکپارچگی خدمات زیربنایی آب و برق و گاز، ساماندهی ترافیک و جایگزینی انرژی برق بجای انرژی گاز در بافت تاریخی از مهمترین مباحث مطرح در جلسات بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: طرح ایجاد کانال مشترک خدمات در بافت تاریخی در جلسات متعددی بررسی شد، اگر چه اجرای این طرح مشکلات خاص خود را دارد ولی مقرر شد به صورت پایلوت در بازار تاریخی یزد اجرا شود.

وی ادامه داد: مکاتبات و پیگیری های زیادی نیز از طریق وزارت نیرو برای جایگزینی انرژی برق به جای انرژی گاز در بافت تاریخی انجام شده که امیدواریم این موضوع در دولت جدید نیز پیگیری شود.

وی درباره ترافیک بافت تاریخی یزد با بیان اینکه طرح ترافیکی منطقه بافت تاریخی توسط شهرداری تهیه و تکمیل خواهد شد، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ نصب دوربین های ترافیکی از منابع اعتباری استانی، شهرداری و اداره میراث فرهنگی در دستور کار خواهد بود.

انتهای پیام/

329449