قاضی‌زاده هاشمی:

مردم باید در جریان همه امور قرار گیرند/ مدیریت فضای رسانه در تمام دنیا مرسوم است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه درتمام کشورهای دنیا فضای رسانه‌ای خود را مدیریت می‌کنند، تصریح کرد: استفاده از فرصت‌های رسانه و مقابله با تهدیدهای آن نیازمند یک اقدام جهادی با ریسک پذیری بالاست که قطعاً مجلس با ذات نظارتی خود به این موضوع ورود خواهد کردو همه دستگاه‌ها را پاسخگوتر خواهد کرد.
تصویر مردم باید در جریان همه امور قرار گیرند/ مدیریت فضای رسانه در تمام دنیا مرسوم است

به گزارش سایت خبری پرسون، سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر تحرکات رسانه‌ای دشمن و ضعف تبلیغاتی در کشور، اظهار داشت: دغدغه‌های رهبری معظم انقلاب که در خصوص هزینه‌های سنگین دشمن برای جنگ روانی و تسلط بر افکار عمومی در مراسم تنفیذ حکم حجت الاسلام رئیسی مطرح کردند، بسیار به حق است، دشمنان از رسانه و با ایجاد تبلیغات سوء، حداکثر استفاده را می‌کنند.

وی افزود: از این رو باید مشخص شود که علل و عوامل ناکارآمدی و عدم کار هوشمندانه و خلاقانه با وجود دستگاه‌های گسترده رسانه‌ای در داخل کشور چه بوده است و چرا رسانه‌ها و فضای مجازی بدون اختیار و بی سرپناه اداره می‌شوند؟ باید مشخص شود که آیا موضوع این ضعف، مربوط به سیاست گذاری، تفکر، خلاقیت، استفاده از ابزارهای نو و به روز است یا ضعف مدیریتی و یا ترکیبی از همه این موضوعات دلیل ضعف عملکرد است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: از این رو ما در مجلس با یک آسیب شناسی فنی و دقیق و مطالبه گری و پرسشگری جدی چه از دستگاه‌های رسمی، چه نیمه رسمی و حتی غیررسمی به دنبال رفع آسیب‌های موجود در این حوزه قدم خواهیم برداشت.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به تاثیر نقش رسانه در همه حوزه‌ها، تصریح کرد: تقدم ساحت حوزه تبلیغات بر سایر حوزه‌ها همچون سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی است که اگر در هر کدام از آن حوزه‌ها اتفاقی رخ دهد اما پیوست مناسب رسانه‌ای برای تبیین افکار عمومی نباشد، هیچ امر مهمی رخ نداده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در جریان همه امور قرار گیرند، افزود: حضور چهره‌ها با تفکرات نو، پرهیز از کارهای تکراری و ملال آور، استفاده از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی، اعتماد به نیروهای جوان خلاق و طراح رسانه‌ای، داشتن برنامه برای همه سنین و اقشار جامعه، مسئولیت پذیری و فرار از انداختن تقصیر کوتاهی‌ها به گردن این و آن و همچنین داشتن مدیریت شناختی و هوشمند نسبت به تحرکات گسترده رسانه‌ای بیگانگان و عناصر ضد انقلاب از نکاتی است که می‌تواند در جهت تقویت جبهه تبلیغاتی انقلاب موثر واقع شود.

عضو شورای نظارت بر صداوسیما با بیان اینکه تمام کشورهای دنیا فضای رسانه‌ای خود را مدیریت می‌کنند، تصریح کرد: استفاده از فرصت‌های رسانه و مقابله با تهدیدهای آن نیازمند یک اقدام جهادی با ریسک پذیری بالاست که قطعاً مجلس با ذات نظارتی خود به این موضوع ورود خواهد و همه دستگاه‌ها را پاسخگوتر خواهد کرد.

329442