استقلال ۲ ـ گل‌گهر ۱

بلیت اصفهان در جیب فرهاد مجیدی

شاگردان فرهاد مجیدی با گذر از گل گهر و امیر قلعه نویی فینالیست جام حذفی شدند.

تصویر بلیت اصفهان در جیب فرهاد مجیدی

به گزارش سایت خبری پرسون، آبی‌پوشان پایتخت از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در نیمه‌نهایی جام حذفی مقابل گل گهر سیرجان در استادیوم آزادی به میدان رفتند که استقلال دو بر یک پیروز مسابقه شد تا به دیدار نهایی راه یابد.

نیمه‌نهایی جام حذفی، یادواره آزادسازی خرمشهر

دیدار تیم‌های استقلال و گل‌گهر

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: امین پورعلی (دقیقه ۴+۴۵ - برای گل‌گهر) - وریا غفوری (دقیقه ۷۳ و ۸۲- برای استقلال از روی نقطه پنالتی)

اخطار: محمد آقاجان‌پور (دقیقه ۴۴- از گل‌گهر) - محمد دانشگر (دقیقه ۴۵- از استقلال) - فرهاد مجیدی (دقیقه ۳+۴۵- از استقلال) - امیر قلعه‌نویی (دقیقه ۳+۴۵- از گل گهر) - سعید الهویی (دقیقه ۳+۴۵- از گل گهر) - میلاد زکی‌پور (دقیقه ۷۹- از گل گهر) - سید حسین حسینی (دقیقه ۳+۹۰ - از استقلال)

اخراج: سعید الهویی (دقیقه ۸۲- از گل گهر)

استقلال تهران: سید حسین حسینی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، وریا غفوری، محمد نادری، مهدی مهدی‌پور، مسعود ریگی، آرش رضاوند (دقیقه ۷۰- سبحان خاقانی)، ارسلان مطهری، مهدی قایدی

سرمربی: فرهاد مجیدی

گل‌گهر سیرجان: محمد آقاجان پور (دقیقه ۴۵- محمد برزای)، علیرضا علیزاده، سید علیرضا ابراهیمی، میلاد زکی‌پور، یونس شاکری، سعید صادقی، آرمین سهرابیان، علیرضا آرتا، احمدرضا زنده روح، مهرداد بشاگردی، امین پورعلی (دقیقه ۸۳- گادوین منشأ)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

داور: سید وحید کاظمی

شرح بازی:

تیم میزبان بازی را بهتر آغاز کرد و با خیمه سنگینی برای رسیدن به گل تلاش کرد. با این حال دفاع مستحکم سیرجانی‌ها اجازه خلق موقعیت را به آبی‌ها نداد. با گذشت زمان، گل گهری‌ها خود باوری بیشتری به دست آوردند و رفته رفته جلو آمدند. دقایق پایانی نیمه نخست شاگردان قلعه‌نویی با پرس شدید حملات زهر داری را انجام دادند تا بالاخره در چهارمین دقیقه وقت‌های اضافه، صاحب کاشته‌ای در موقعیت خطرناک شدند و روی اشتباه حسینی، پورعلی تیر اول را به دروازه آبی‌پوشان پایتخت شلیک کرد تا شاگردان قلعه‌نویی برنده به رختکن روند.

استقلال ثانیه‌های ابتدایی ۴۵ دقیقه دوم را طوفانی آغاز کرد و با انگیزه فراوان پا به میدان گذاشت. با این وجود مدیریت گل گهری‌ها کمی بازی را معتدل کرد ولی همچنان آبی‌ها صاحب توپ و میدان بودند. برخورد توپ به دست مدافع گل گهر، باعث اعلام پنالتی استقلال شد تا غفوری در دقیقه ۷۳ بازی را به تساوی بکشاند.

کمی بعد داور می‌توانست در صحنه‌ای به سود گل گهر اعلام پنالتی کند ولی چنین تصمیم نگرفت و ثانیه‌هایی بعد، خطا پنالتی روی خاقانی را گرفت. غفوری باز هم پشت این ضربه ایستاد و به راحتی آبی‌ها را به گل دوم رساند. بعد از این گل شاگردان قلعه‌نویی جلو کشیدند و آبی‌ها اگر چه برای حفظ نتیجه به دفاع رفته بودند، ولی چشم به ضد حملات روی حرکات سرعتی و تخریبی قایدی و خاقانی داشتند. این روند ادامه داشت تا آبی‌ها پیروزی ارزشمند خود را جشن بگیرند.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۴+۴۵- امین پورعلی): در واپسین دقایق نیمه نخست گل گهر در موقعیت مناسبی صاحب ضربه آزاد غیرمستقیم شد. آن‌ها توپ را به محوطه ریختند اما دفع ناقص حسینی توپ را به پورعلی رساند تا با والی دروازه خالی از دروازبان استقلال را به گشاید و توپ را به زیر طاق بچسباند.

۱-۱ (دقیقه ۷۳- وریا غفوری): غفوری ضربه پنالتی را خلاف جهت حرکت بشاگردی به سمت راست دروازه فرستاد.

۱-۱ (دقیقه ۸۳- وریا غفوری): کاپیتان استقلال این بار توپ را به وسط دروازه زد.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۵- در شرایطی که حسینی جلو آمده بود، گل گهری ها قصد داشتند توپ را به بالا سر او بفرستند ولی با یک دست مانع شد.

دقیقه ۴۲- گل‌گهری‌ها با توپ‌گیری در یک سوم استقلال، حمله‌ای را پایه‌ریزی کرده و توپ را ارسال کردند که ضربه سر یونس شاکری با اختلاف اندک به بیرون رفت.

دقیقه ۴۸- شوت سرکش ریگی را بشاگردی دفع کرد.

دقیقه ۶۷- ضد حمله سریع گل گهر با پاس شاکری به تبریزی ادامه یافت و ضربه تبریزی در موقعیت بسیار خوب را حسینی با تک دست دور کرد.

دقیقه ۸۵- شاکری روی پاس به عقب اشتباه ریگی تک به تک شد ولی مرادمند اجازه ضربه زدن به توپ را به او نداد.

نکات ویژه:

* این مسابقه چهارمین تقابل فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی در یک سال گذشته است.

* فرهاد مجیدی در این دیدار پیراهن سفید رنگی را پوشیده بود که در ابتدا داور از او خواست به دلیل هم رنگ بودن پیراهنش با لباس گل گهری ها، کاور سبز رنگی را روی لباسش بپوشد که همین موضوع جدال لفظی فرهاد و پیام حیدری را به دنبال داشت. مجیدی بین دو نیمه نیز پیراهن خود را تغییر داده و لباسی آبی رنگ به تن کرد ولی باز هم حیدری از او خواست این بار به خاطر شباهت به لباس استقلال، با کاور کار را دنبال کند.

* فرشید اسماعیلی پس از خاتمه نیمه اول با تیم داوری درگیر شد.

* با کارت زردی که محمد دانشگر دریافت کرد، در صورت صعود استقلال به دیدار نهایی قادر به همراه آبی‌پوشان نخواهد بود.

* در دقیقه ۵۶ شوت مهدی قایدی به نظر می‌رسید به دستان مدافع گل گهر درون محوطه خورده ولی داور علیرغم اعتراض استقلالی‌ها، اعتقادی به پنالتی نداشت.

* دقیقه ۷۲ شوت آرش رضاوند به دست یونس شاکری برخورد کرد و وحید کاظمی نقطه پنالتی را به سود آبی‌پوشان نشان داد.

* در هفتاد و هشتمین دقیقه بازیکنان گل گهر معقتد بودند توپ درون هجده قدم به دست سیاوش یزدانی برخورد کرده است.

* ثانیه‌هایی پس از صحنه بحث برانگیز درون محوطه گل گهر، سبحان خاقانی با فرار در ضد حمله می‌رفت تا تک به تک شود ولی زکی‌پور او را نقش بر زمین کرد تا دومین پنالتی به نفع استقلال اعلام شود.

* سید حسین حسینی هم که این هفته‌ها به گلر ثابت آبی‌ها بدل شده، با دریافت اخطار از سوی داور فینال را از دست داد.

329341