همکاری اپل با چینی‌ها برای تولید آیفون ۱۳

اپل با شرکتهای تامین کننده چینی بیشتری برای تولید جدیدترین مدل آیفون همکاری می کند.
تصویر همکاری اپل با چینی‌ها برای تولید آیفون ۱۳

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از رویترز، روزنامه نیک کی ژاپن به نقل از منابع آگاه نوشت: شرکت "لوکس شیر پرسیژن اینداستری" قرار است سه درصد از گوشیهای سری ۱۳ آیفون را تولید کند و دو شرکتی که سال گذشته خریداری کرد هم قطعات و بخشهای کلیدی جدیدترین نسل این گوشی را تولید می کنند.

طبق گزارش نیک کی، لوکس شیر در برابر فاکسکان و پگاترون، رقبای تایوانی خود برنده و موفق شد این سفارش تولید را دریافت کند و تولید آیفون ۱۳ پرو را در ماه جاری آغاز می کند.

شرکت "لنز تِک کو" بدنه فلزی و شرکت "سانی اپتیکال تِک" لنزهای دوربین این گوشی را تامین خواهند کرد.

شرکت اپل ماه گذشته کندی رشد درآمد به دلیل متاثر شدن تولید گوشی آیفون از کمبود جهانی تراشه را پیش بینی کرد. درآمد اپل در سه ماهه منتهی به ۲۶ ژوئن، تحت تاثیر فروش بهتر از حد مطلوب آیفون به ۸۱.۴۳ میلیارد دلار رسید که بالاتر از ۷۳.۳۰ میلیارد دلار پیش بینی شده از سوی تحلیلگران بود.

سود اپل ۲۱.۷۴ میلیارد دلار معادل یک دلار و ۳۰ سنت به ازای هر سهم بود. فروش آیفون ۳۹.۵۷ میلیارد دلار بود که حدود ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشت و بالاتر از ۳۴ میلیارد دلار مورد پیش بینی تحلیلگران بود. تیم کوک، مدیرعامل اپل اعلام کرد آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس که گرانترین مدلهای آیفون هستند، پرفروشترین مدلهای این شرکت بودند و کمک کردند حاشیه سود ناخالص به ۴۳.۳ درصد برسد که بالاتر از ۴۱.۹ درصد مورد پیش بینی بود.

329173