نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان طارم تشدید می‌یابد

فرماندار ‌طارم از تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان طارم خبر داد.
تصویر نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان طارم تشدید می‌یابد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، ستار صفری در رابطه با کنترل شیوع ویروس کرونا در شهرستان طارم، اظهار کرد: باتوجه به اعلام رنگ‌بندی‌های جدید وزارت بهداشت، شهرستان طارم نیز از ۹ مرداد ماه در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته که شاهد افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری‌های کرونایی این شهرستان هستیم.

وی افزود: در وضعیت نارنجی فقط گروه‌های شغلی ۱ و ۲ اجازه فعالیت دارند و گروه‌های شغلی ۳ و ۴ تعطیل خواهند شد که به جد پیگیر این موضوع هستیم؛ همچنین بحث نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان را نیز تشدید کرده‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدعه‌هایی که در حال حاضر در کشور وجود دارد بحث کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، تصریح کرد: در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز، با حضور ارگان‌های مربوطه در شهرستان، اکیپ مشترک تشکیل شده تا نظارت‌های لازم را در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام دهند. اولویت در بحث نظارت با مراکز پرتجمع مانند فرشگاه‌های بزرگ، ادارات، بانک‌ها، دفاتر پیشخوان رسمی و ... است و با توجه به اینکه جمعیت غالب شهرستان، جمعیت روستایی است، تجمع کمتری را در شهرستان به جز مراکز حوزه خدماتی داریم و از ارگان‌های مربوطه در شهرستان خواسته‌ایم که در بحث نظارت هدفمندتر عمل کنند.

صفری با بیان اینکه از افراد حاضر در مراکز تجمعی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند نیز، نمونه‌گیری می‌شود که در صورت مثبت بودن نمونه باید به نقاهتگاه بروند، ادامه داد: در ورودی گیلوان نیز به‌صورت تصادفی از مسافرانی که مبدا آن‌ها شهرستان‌ها یا استان‌های قرمز است، نمونه‌گیری انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان طارم، با اشاره به اینکه تلاش ما این است تا عادی‌انگاری که مردم با آن مواجه هستند را از بین برده و حساسیت‌سازی کنیم، عنوان کرد: ۱۰ مرکز و پایگاه بهداشتی به همراه یک مرکز تجمیعی برای واکسیناسیون در شهرستان فعالیت می‌کنند که در صورت نیاز از مرکز تجمیعی استفاده می‌شود و سعی داریم برنامه واکسیناسیون را براساس سند ملی و طبق برنامه در شهرستان انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون روند خوبی در شهرستان دارد و مشکل خاصی در این راستا نداریم و امیدواریم در زمان مقرر بتوانیم کار واکسیناسیون گروه‌های هدف را انجام دهیم.

منبع: ایسنا

329128