در المپیک توکیو؛

فرنگی‌کاران ایران آبروداری کردند

سربازان کشتی فرنگی ایران در المپیک توکیو در سومین روز این دوره از مسابقات غیرت و جسارت ایران را به نمایش گذاشتند و کام ملت ایران را شیرین کردند.
تصویر فرنگی‌کاران ایران آبروداری کردند

به گزارش سایت خبری پرسون، صبح روز سوم مسابقات کشتی فرنگی محمدرضا گرایی زمانی وارد تشک شد که شاید خیلی‌ها انتظار فینالیست شدن از این جوان رعنای شیرازی را نداشتند، ولی در کمال ناباوری دیدیم فرنگی‌کار کلمبیا را از سقف ماکوهاری آویزان کرد.
در کشتی دوم خود استابلر مدعی و عنوان‌دار جهان و المپیک را در حسرت طلایی که وعده اش را به آلمانی ها داده بود به شانس مجدد بدرقه کرد تا حتی رسانه اتحادیه جهانی کشتی تمام قد به احترام کاکوی شیرازی تشویق و تقدیر خود را تقدیم ایرانی‌ها کند، در دیدار ماقبل فینال در جدال با کشتی‌گیر بشاش گرجستان با نتیجه ای کوبنده و یک‌طرفه توانست وی را ۶ بر یک نخ‌پیچ کند تا سهم وی را امیدی جز رقابت در رده بندی نداند و درنهایت پسر شهر شعر ایران راهی فینال شود و جنگی تمام عیار را بر سر فتح قله المپیک به عرصه نمایش بگذارد و هنر ناب کشتی ایرانی را به همگان دیکته کند.

در وزن ۷۷ کیلوگرم تلخی شکست شاهین کشتی ایران در مقابل یابیکو ژاپنی برای‌مان سنگین تر از تلخی یک شکست معمولی بود چرا که به امتیاز میزبانی کشتی خود را واگذار کرد.
اما ناگفته نماند و نادیده نگیریم بزرگ‌ترین نقص کشتی گرایی اجرای ناقص فنون و گوش ندادن به مربی خود است اگر نه گرایی لیاقت حضور در فینال را نیز داشت.
در این وزن توماس لورینچ از مجارستان برنده گرایی قهرمان المپیک شد.

در وزن ۹۷ کیلو‌گرم محمد هادی ساروی به معنای واقعی غیرت و جسارت ایرانی را در ماکوهاری به رخ همگان کشید و در دیدار رده بندی و جدال با ساو بلینن فنلاندی علیرغم اینکه قدرت‌بدنی‌ ساروی نمی‌چربید با هوش و زکاوت خود توانست مدال برنز را از چنگال های این کشتی‌گیر قدرتمند بگیرد و عنوان سوم المپیک توکیو را به خود اختصاص دهد.
در این وزن کشتی‌گیر روس زیر پرچم کمیته المپیک قهرمان المپیک شد.

مصطفی ساجدی

328958