سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان خبر داد:

خیرآباد سلطانیه؛ پرچم‌دار بارندگی زنجان طی ۷۲ ساعت اخیر

سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان از وقوع بیشترین میزان بارش از روز شنبه تا دوشنبه /۹ تا ۱۱ مرداد ماه جاری/ با ۳۳/۶ میلیمتر در خیرآباد شهرستان سلطانیه خبر داد.
تصویر خیرآباد سلطانیه؛ پرچم‌دار بارندگی زنجان طی ۷۲ ساعت اخیر

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سونا صرفی با بیان اینکه میزان بارندگی طی مدت یاد شده در فیله خاصه ۳۰.۸، صایین قلعه ۲۷.۲، خرمدره ۲۰، پری ۱۹.۸، خدابنده ۱۹، زرین رود ۱۹، حلب ۱۳، ابهر ۱۱.۴، سلطانیه ۱۰.۹، سجاس ۷.۳، گیلوان ۶.۸، چورزق ۶.۵، ماهنشان ۳.۵۱، ارمغانخانه ۲.۶، دندی ۲.۴، گرماب ۱.۳، نیک پی ۱.۱ میلیمتر گزارش شد، افزود: آببر مرکز شهرستان طارم نیز با ۶ دهم میلیمتر، کمترین میزان بارندگی را داشت.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بارندگی روز گذشته زنجان با ۱۹ میلیمتر در زرین رود از توابع شهرستان خدابنده اتفاق افتاد، اظهار داشت: تا پایان روز چهارشنبه برای استان در ساعات بعدازظهر بارش باران پیش بینی می شود.

صرفی با بیان اینکه بعدازظهر امروز /سه شنبه ۱۲ مرداد ماه/ افزایش ابر، رگباران باران توام با رعد و برق را به شکل بیشتر در شهرستان های زنجان و ماهنشان خواهیم داشت و در سایر نقاط نیز در حد خفیف پیش بینی می شود، تصریح کرد: تا پایان روز جمعه نیز احتمال بارش ها در ساعات بعدازظهر برای این استان وجود دارد.

وی میزان دمای فعلی شهر زنجان (مرکز استان) را ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

صرفی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته زنجان (مرکز استان) و همچنین خیرآباد از تابع شهرستان سلطانیه و شهرهای سلطانیه و قیدار با دمای ۱۴+ درجه سانتیگراد خنکترین و چورزق از توابع شهرستان طارم نیز با ۳۶+ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان زنجان گزارش شدند.

این کارشناس هواشناسی گفت: میزان دمای هوا زنجان از امروز به صورت کند و تدریجی روند افزایشی خواهد داشت و تا روز دوشنبه هفته آینده بین پنج تا ۷ درجه سانتیگراد گرمتر خواهد شد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: ایرنا

328862