رئیس مرکز بهداشت شهرستان پاوه گفت:

بیش از ۱۲ هزار دوز واکسن کرونا در پاوه تزریق شد

متاسفانه حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد جمعیت هدف واکسیناسیون در شهرستان، واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند و باوجود اینکه فراخوانده شده‌اند اما از تزریق واکسن خودداری می‌کنند
تصویر بیش از ۱۲ هزار دوز واکسن کرونا در پاوه تزریق شد

به گزارش سایت خبری پرسون ازکرمانشاه، رئیس مرکز بهداشت شهرستان پاوه گفت: از ۴۵ هزار نفر افراد هدف واکسیناسیون کرونا در این شهرستان تاکنون ۱۲ هزار و ٨۰۰ نفر واکسن دریافت کرده‌اند

حشمت کریمی رییس مرکز بهداشت شهرستان پاوه روز سه‌شنبه درجمع خبرنگاارن محلی افزود: از مجموع واکسن‌های تزریق شده ۹ هزار و ۷۰۰ نفر دوز اول و سه هزار و ۱۰۰ نفر نیز دوز اول و دوم را تزریق کرده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد جمعیت هدف واکسیناسیون در شهرستان، واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند و باوجود اینکه فراخوانده شده‌اند اما از تزریق واکسن خودداری می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان پاوه اضافه کرد: به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم که هیچ تفاوتی در ایمنی واکسن‌های مختلف از جمله واکسن ایرانی با سایر واکسن ها وجود ندارد و عارضه قابل توجهی بعد از تزریق واکسن‌ها گزارش نشده است.

کریمی گفت : در سنین بالای ۶۰ سال تعداد موارد بستری به دلیل واکسیناسیون این گروه سنی کاهش یافته بطوری که در شهر پاوه در مرداد ماه فقط ۲۰ درصد بیماران مراجعه کننده با علایم کرونا بالای ۶۰ سال بوده اند.

وی از آغاز موج پنجم کرونا در پاوه خبر داد و اظهار کرد: در بازدیدهای میدانی از سطح شهر و روستا هم دیده شده که اغلب مردم پروتکل‌های بهداشتی نظیر فاصله گذاری فیزیکی را رعایت نمی کنند و ماسک هم نمی زنند و این وضعیت بسیار خطرناک است.

کریمی افزود: رعایت نشدن شیوه نامه های بهداشتی در مراسمات تعزیه، عروسی و جشن ها و همچنین مکان هایی مانند دفاتر پیشخوان، نانوایی ها و مغازه های میوه و تره بار و وسایل نقلیه عمومی بیشتر از سایر مکان‌ها مشهود است و انتظار داریم مردم همچنان رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

شهرستان مرزی پاوه با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده است.

منبع : ایرنا

328740