ورزشکار تیر و کمان ترکیه؛

من ۸۰ درصد این مدال را مدیون لبخند هستم

مته گازوز ورزشکار تیر و کمان ترکیه، تنها طلایی کاروان ترکیه در المپیک بوده است.
تصویر من ۸۰ درصد این مدال را مدیون لبخند هستم

به گزارش سایت خبری پرسون، و به نقل از تلگراف، مته گازوز ورزشکار تیر و کمان ترکیه یکی از چهره های شناخته در المپیک توکیو بود و آن هم نه به خاطر درخشش و حتی کسب مدال طلا بلکه خنده ها و چهره بشاش او که باعث شد او به شخصیت محبوبی تبدیل شود.

او به رویترز گفت: تصور کنید در فینال المپیک هستید، کمان خود را کشیده اید و یک نفر پشت سر شما از گوش به گوش می خندد. من ۸۰ درصد این مدال را مدیون لبخند هستم.

طلای گازوز برای اولین بار در تیراندازی با کمان ترکیه بود، ورزشی که در آن تمرکز شدید کلمه کلیدی است و مردم کره جنوبی معمولاً این عناوین را در انحصار خود دارند.

وی توضیح داد: در این سطح، عملاً هیچ تفاوتی بین کمانداران از نظر توانایی های فنی وجود ندارد. همه چیز به دوام و برتری ذهنی برمی گردد.

همه ورزشکاران از تاکتیک های مختلفی استفاده می کنند. برخی دوست دارند فریاد بزنند، برخی دوست دارند تا پایان زمان مجاز منتظر بمانند و رقیب خود را در حاشیه نگه دارند. مال من خوشحال بودن است و نشان می دهد که چقدر راحت هستم.

روز شنبه، گازوز در فینال با مائورو نسپولی قهرمان المپیک تیمی سابق ایتالیا روبرو شد و با نتیجه ۶-۴ پیروز شود و تنها قهرمان تیراندازی با کمان غیر کره جنوبی در بازیهای توکیو لقب گرفت.

ترکیه با ۱ طلا و ۲ برنز در رده ۴۲ بازیهای المپیک قرار دارد و این ورزشکار تیر و کمان تاکنون تنها طلایی کاروان ترکیه بوده است.

منبع:ایسنا

328608