افزایش 41 درصدی سفرهای برون شهری در کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با توجه به افزایش سفرهای ناوگان مسافری استان کرمانشاه از برنامه ریزی در زمینه تشدید نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت ها، موسسات مسافربری با هماهنگی دفاتر نظارت پایانه مسافر خبر داد
تصویر افزایش 41 درصدی سفرهای برون شهری در کرمانشاه

به گزارش سایت خبری پرسون ازکرمانشاه، فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از افزایش ۴۱ درصدی سفرهای برون‌شهری در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت : در چهار ماهه سپری شده از سال جاری ۱۲۲ هزار سفر توسط ناوگان حمل و نقل برون شهری انجام شده است.

کرمی روز دوشنبه سهم اتوبوس ها از این تعداد سفر را ۱۵ هزار، مینی بوس ها را ۲۴ هزار و خودروهای سواری را ۸۳ هزار اعلام کرد و افزود: سفرهای اتوبوسی ۳۲ درصد، مینی بوسی ۳۱ درصد و سفر با سواری ۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۸۳۳ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای جابجا شده که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: طی این مدت ۲۰۱ هزار نفر توسط اتوبوس، ۳۹۱ هزار نفر توسط مینی بوسی و ۲۴۰ هزار نفر توسط سواری جابجا شده‌اند.

کرمی بیشترین رشد جابجایی مسافر را مربوط به مینی بوس ها به میزان ۳۰ درصد دانست و اضافه کرد: جابجایی مسافر با اتوبوس های برون شهری کرمانشاه ۱۸ درصد و جابجایی توسط خودروهای سواری ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با توجه به افزایش سفرهای ناوگان مسافری استان کرمانشاه از برنامه ریزی در زمینه تشدید نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت ها، موسسات مسافربری با هماهنگی دفاتر نظارت پایانه مسافر خبر داد.

کرمی یادآور شد: شرکت ها موظفند کلیه ناوگان خود را قبل از حرکت مورد بازدید فنی قرار داده و علاوه بر این، تجهیز تمامی اتوبوس ها، مینی بوس ها و سواری کرایه های بین شهری به لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده و توزیع اقلام بهداشتی میان مسافران نیز الزامی شده است.

منبع :ایرنا

328438