کسب سود 2.72 میلیارد دلاری شرکت اسکوئر از بیت کوین

پلتفرم کش اپ (Cash App)، که یک سرویس برای پرداخت های نظیر به نظیر شرکت اسکوئر با مدیریت آقای جک دورسی می باشد، توانست با وجود اصلاحات عمیق بازار در سه ماهه دوم مبلغ 2.72 میلیارد دلار سود از بیت کوین کسب کند.
تصویر کسب سود 2.72 میلیارد دلاری شرکت اسکوئر از بیت کوین

به گزارش سایت خبری پرسون، در حالی که این میزان 143 درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می دهد، این رقم در مقایسه با 3.5 میلیارد دلار که در سه ماهه قبل گزارش شده بود، کم رنگ است.

سرویس بیت کوین سهم بزرگی از مجموع درآمد خالص اسکوئر (4.68 میلیارد دلار) را به خود اختصاص می دهد.

اسکوئر علی رغم اصلاح گسترده بازار، توانست درآمد قابل توجهی را در رابطه با بیت کوین به دست آورد. در سه ماهه دوم، هجوم اخبار به سمت خرسی شدن بازار باعث شد تا رمزارز برتر 40 درصد کاهش قیمت داشته باشد و بیت کوین یکی از بدترین سه ماهه خود را ثبت کند.

سود ناخالص شرکت اسکوئر از بیت کوین، در سه ماهه دوم تنها 55 میلیون دلار بود که 26 درصد از 75 میلیون دلاری که در سه ماهه اول گزارش کرده بود، پایین تر بوده است.

ضرر و زیان 45 میلیون دلاری

به دلیل کاهش چشمگیر ارزش بازار رمزارزها در سه ماهه دوم، اسکوئر مجبور شد تا ضرر 45 میلیون دلاری خود درپی سرمایه گذاری در بیت کوین را گزارش دهد.

کمپانی تسلا، شرکت سازنده خودروهای الکنریکی نیز زیان خود را در ماه ژوئیه (تیر) از سرمایه گذاری در بیت کوین اعلام کرد. اما میزان ضرر این شرکت کمتر از حد انتظار بود و فقط 23 میلیون دلار بوده است.

در پی اقدام شرکت مایکرو استراتژی برای سرمایه گذاری در بیت کوین، که نوعی پیشرو در این امر به حساب می آید، شرکت اسکوئر نیز به خود جرات داد تا جزو اولین شرکت ها باشد که بیتکوین را در ترازنامه مالی خود جای می دهد.

این کمپانی اولین بار در اکتبر سال گذشته (مهر ماه 1399) مبلغی بالغ بر 50 میلیون دلار در بیت کوین سرمایه گذاری نمود و در فوریه (بهمن 1399) این مبلغ را به 170 میلیون دلار افزایش داد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: U.today

328376