بررسی فاندامنتال اتریوم

در این مطلب به تحلیل فاندامنتال اتریوم پرداخته شده است.
تصویر بررسی فاندامنتال اتریوم

به گزارش سایت خبری پرسون، $12, $205, $450, $208, $330, $2350 این ارقام قیمت هایی تصادفی نیستند. آن ها قیمتهای 30 جولای(8مرداد) اتریوم از سال 2015(1394) هستند. بله، شبکه Ethereum شش سال پیش راه اندازی شد و از آن زمان، تاریخ فوق به عنوان تولد بزرگترین آلت کوین جهان جشن گرفته شده است. درست مانند شبکه های دیگر، شبکه Ethereum نیز با زمان تکامل یافته است. با این حال آیا توانسته است بهتر از همتایان خود به موفقیت دست یابد؟ خب، بیایید بفهمیم.

مسئله سودآوری

بیشتر هودلرهای(HODLers) اتریوم، در زمان نوشتن این مطلب، در سود بودند. همین مورد توسط شاخص ورود/خروج پولِ IntoTheBlock نشان داده شد. با توجه به همین، اگر قیمت فعلی یک دارایی بیش از هزینه متوسط مورد نیاز برای خرید آن باشد گفته می شود آن آدرس در سود و یا ‘در پول’ است.

براساس میانگین سال به روز، نزدیک به 94٪ آدرسهای ETH (به طور دقیق 93.97٪) ‘در پول’ بودند در حالی که 6٪ باقی مانده یا ‘خارج از پول’ و یا در حالت نه زیان نه سود بودند. خب، آن اعداد خیلی تاثیر گذارند، اینطور نیست؟

در واقع هیچ رمزارز دیگری در بازار نتوانسته است چنین ارقام سودآوری خوبی را کسب کند. به عنوان مثال، درصد آدرس های در سود بیت کوین، دوجکوین، کاردانو، Uniswap و Chainlink به ترتیب در حدود 85٪، 83٪، 69٪، 71٪، و 74٪ ایستادند.

بنابراین، میتوان به این نتیجه رسید که ETH اخیرا یکی از سودآورترین دارایی ها بوده است. علاوه بر این، همانطور که از نمودار ضمیمه فهمیده میشود، فاز فعلی یکی از سودآورترین فازهای آن در تاریخ بوده است.

علاوه بر این، تعداد هودلرهای ETH از 24.3 میلیون به 35.7 میلیون در طول یک سال گذشته افزایش یافته است. جالب اینجاست که دوره HODLing نیز با زمان افزایش یافته است، IntoTheBlock به این که هودلرها، به طور متوسط، برای یک دوره 1.5 ساله توکنها را نگه میدارند،اشاره دارد.

ارزش کل قفل شده(TVL) بیشتر و بیشتر

در طول چند ماه اولیه سال جاری، Ethereum قسمت معقولانه ای از مجموع TVL بازار را از دست داد. با این حال همین مورد از ماه مه(اردیبهشت) رو به افزایش بوده است. در طول سه ماه گذشته، سهم اتریوم تقریبا 8٪ افزایش یافته است.

جالب اینجاست که در همان بازه زمانی، Binance Chain دوازده درصد از سهم خود را از دست داد (کاهش یافته از 20٪ به 8٪). Polygon، برعکس، با افزایش 4٪ از 1٪ به 5٪ رسید. با این حال ، اگرچه ، Polygon نمی تواند با سرعت ETH مطابقت کند.

همانطور که از نمودار ضمیمه فهمیده می شود، کمی بیش از 60 میلیارد دلار ETH در حال حاضر در قراردادهای هوشمند قفل شده است.

معیارهای میلیونی

کل تراکنشهای سالانه انجام شده در شبکه ETH نیز در طول سال ها افزایش یافته است. این معیار برای اولین بار در سال 2017 از 100 میلیون عبور کرد. در طول سال های بعد، این تعداد به سطحی نزدیک به محدوده 350 میلیون رسید.

تا آنجا که به امسال مربوط می شود، ETH در حال حاضر در آستانه تکمیل 300 میلیون تراکنش قرار دارد. در واقع به گفته اسپنسر نون بنیان گذار Our Network، اتریوم به احتمال زیاد تا پایان سال جاری از 500 میلیون تراکنش عبور خواهد کرد.

به علاوه، تعداد آدرس های منحصر به فرد مرتبط با شبکه در حال حاضر سقف سالیانه خود را لمس کرده است (30 میلیون). با وجود 5 ماه باقی مانده تا پایان سال 2021 ، این عدد به طور بالقوه می تواند از 60 میلیون عبور کند.

تجزیه و تحلیل فوق نشان می دهد که فاندامنتالهای ETH و داده های درون شبکه با گذشت زمان بهتر شده اند. در واقع در بیشتر موارد این آلتکوین توانسته است خیلی بهتر از همتایانش عمل کند.

با نگاهی به الگوی رشد باثبات ETH، می توان گفت که رمزارز در مسیر درست قرار دارد و سرمایه گذاران باید صبورانه دارایی خود را نگه دارند و صبر کنند تا قیمت ETH آنها را در ماه های آینده شگفت زده کند.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع:AMBCRYPTO

328266