پرسون گزارش می‌دهد:

چه کسانی گزینه‌های اصلی وزارت بهداشت در دولت سیزدهم هستند؟

در این گزارش گزینه‌های اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را بررسی کرده‌ایم. 
تصویر چه کسانی گزینه‌های اصلی وزارت بهداشت در دولت سیزدهم هستند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، ابراهیم رئیسی در مناظرات انتخاباتی در حوزه بهداشت و درمان موضوعاتی از جمله پیگری طرح تحول سلامت و وعده واکسیناسیون را مطرح کرد. بی‌شک ویروس کرونا و تبعات آن از عمده مشکلاتی است که به زودی رئیس جمهور منتخب درگیر آن می‌شود؛ آن نیز در شرایطی که مردم از این وضعیت خسته‌اند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند سابق جدی گرفته نمی‌شود.

شرایط سخت کرونایی در موج پنجم کرونا و نبود واکسن کافی و موثر و از طرف دیگر نزدیکی به زمان آغاز به کار دولت سیزدهم باعث جلب توجه به اهمیت انتخاب وزیر بهداشت شد. در این گزارش به مرور گزینه‌های مطرح وزارت بهداشت در دولت سیزدهم می‌پردازیم.

آیا سردار کرونا در عرصه باقی می‌ماند؟

رفتارهای سعید نمکی، وزیر فعلی بهداشت در دوران پاندمی کرونا با حاشیه‌هایی همراه بوده، از خطاب کردن خود به عنوان سردار عرصه کرونا که بگذریم؛ وعده‌های محقق نشده واکسیناسیون و رفتار تند وی با منتقدان بازتاب عملکرد ضعیف وی است؛ اما با این وجود به دلیل تجربه وی در مدت شیوع کرونا بعید نیست وی از گزینه‌های وزارت بهداشت رئیسی باشد.

احتمال حضور مجدد اولین زن وزیر بعد از انقلاب

مرضیه وحید دستجردی، پزشک متخصص زنان و زایمان، نماینده سابق مجلس، اولین وزیر زن بعد از انقلاب در ایران و وزیر بهداشت در زمان ریاست جمهوری احمدی‌نژاد بود که توسط وی برکنار شد.
وحید دستجردی از چهره‌های اصولگرا است و سابقه کار وی و قرار داشتن در یک جبهه فکری با رئیسی احتمال حضور وی را قوت می‌بخشد.

احتمال حضور کاندیدای ریاست جمهوری در وزارت بهداشت

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400 و نماینده فعلی مجلس است. این نماینده مجلس پزشک است و نام وی در میان بسیاری دیگر از نمایندگان مجلس برای تصدی پست وزارتخانه‌ها مشاهده می‌شود. قاضی‌زاده در حالی از گزینه‌های وزارت بهداشت است که وی به نفع رئیسی انصراف نداد که اکنون بحث سهم‌خواهی وی از رئیس جمهور منتخب مطرح باشد، اما حضور وی در کابینه به عنوان یک نیروی جوان مطرح است.

احتمال حضور باقری لنکرانی، از وزرای سابق بهداشت

کامران باقری لنکرانی، وزیر بهداشت در دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد بود که به عنوان یکی از گزینه‌های وزارت بهداشت و درمان مطرح است. وی متعلق به جریان پایداری است و این روزها سهم‌خواهی این جریان از رئیسی مطرح است.

همانطور که ذکر شد موج‌های پی در پی شیوع ویروس کرونا و عدم واکسینایون به موقع مردم را خسته کرده؛ در چنین شرایطی که یک وزیر بهداشت مقتدر و مسئولیت‌پذیر و بدون حاشیه می‌تواند اوضاع را سامان دهد.

328233