چه کسی سکان وزارت ارتباطات را به دست می‌گیرد؟

عیسی زارع‌پور با توجه به سوابق تحصیلی و اجرایی در دولت‌های گذشته می‌تواند یکی از گزینه‌های انتخابی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد.
تصویر چه کسی سکان وزارت ارتباطات را به دست می‌گیرد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، عیسی زارع‌پور می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های وزارت ارتباطات و فناوری معرفی شود در ادامه به بررسی سوابق اجرایی و تحصیلی وی می‌پردازیم.

زارع‌پور در سال پایانی دولت احمدی‌نژاد تصمیم گرفت برای ادامه تحصیل از ایران خارج شود. بنا بر آنچه در رزومه او آمده، بین سال‌های ۹۱ تا ۹۴ در دانشکده علوم و مهندسی کامپیوتر دانشگاه نیوساوت ولز سیدنی استرالیا دوره دکترای خود را در رشته علوم و مهندسی کامپیوتر با گرایش شبکه (شبکه‌های رایانه‌ای در ابعاد نانو) گذرانده و بلافاصله دوره پسا دکترا را در همین دانشگاه با گرایش نسل جدید شبکه‌های رایانه‌ای طی کرده و سپس همین دوره را با گرایش تحلیل داده‌های زیستی در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده است. دوران تحصیل او در سال ۹۶ به پایان رسیده و به ادامه کار در دانشگاه علم و صنعت پرداخته است.او از اسفند ۹۸ رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه شد.

اسفند ۹۸ عیسی زارع‌پور جانشین حمید شهریاری در فناوری اطلاعات قوه قضاییه شد. زارع‌پور در مراسم معارفه خود گفت: «من از قبول مسئولیت بعد از دوران دکتری فراری بودم… زمانی که موضوع فعالیت در قوه قضاییه پیشنهاد شد زانوهایم به لرزه افتاد چرا که قوه قضاییه جایی است که می‌تواند باعث رضایتمندی مردم از نظام شود… مردم طعم شیرین فناوری را در زندگی خود چشیده‌اند و همه کار‌های خود را از این طریق انجام می‌دهند که البته آسیب‌هایی را در کنار خود دارد که من معتقدم ناشی از عدم فرهنگ‌سازی درست است.»

سامانه‌های متعددی در زمان حضور زارع‌پور در قوه قضاییه، رونمایی شد. او از همان زمان بر افتتاح سامانه‌های مختلف در قوه قضاییه تمرکز داشته و فروردین امسال درباره هوشمندسازی این قوه گفت: «ما چهار محور اصلی برای هوشمندسازی قوه قضاییه ترسیم کرده‌ایم. محور اول تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی است… محور دوم افزایش شفافیت، سرعت و دقت رسیدگی‌های قضایی است… محور سوم استفاده از فناوری برای اجرای سریع و موثر احکام است… محور چهارم شفاف کردن فضای فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی برای مردم با داده‌هایی که در اختیار قوه قضاییه است.»

همچنین زارع‌پور در اسفند سال گذشته از آنلاین شدن ارتباط قوه قضاییه با پلیس و حذف کاغذ خبر داده بود. اکنون او با ۶ سال سابقه حضور در رده‌های میانی دولت و کمتر از یک سال و نیم ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه یکی از گزینه‌های انتخابی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

328171