سمیرا نوری در گفت و گو با پرسون اعلام کرد:

پذیرش 31 درصد بیماران کرونا در بیمارستان های تامین اجتماعی/ دو سوم ظرفیت بیمارستان درگیر مبتلایان کرونا

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی همدان گفت: ۳۱ درصد از بیماران کرونایی در کل کشور در بیمارستان های آتیه پذیرش می شوند و در هر پیک دو سوم ظرفیت بیمارستان مختص بیماران کرونایی است.
تصویر پذیرش 31 درصد بیماران کرونا در بیمارستان های تامین اجتماعی/ دو سوم ظرفیت بیمارستان درگیر مبتلایان کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، به دنبال نارضایتی برخی مراجعه کنندگان و بیماران به بیمارستان آتیه همدان و ارجاع آنها برای خدمات جراحی و بستری به بیمارستان های خصوصی توسط پزشکان سمیرا نوری رئیس بیمارستان تامین اجتماعی همدان در خصوص اینکه چرا پزشکان بیمارستان بیماران مراجعه کننده به این‌ بیمارستان را برای عمل به بخش خصوص ارجاع می دهند در گفتگو با پرسون اظهار کرد: برای ارجاع بیماران توسط پزشکان به بیمارستان های دیگر از آنجایی که بیمارستان در پیک های اوج کرونا درگیر بیماران کووید می شود و در مجموع ۳۰ تا ۳۱ درصد بیماران کرونایی در بیمارستان های تامین اجتماعی پذیرش می شوند مجبور به کاهش ظرفیت بیماران غیر از کروناست و عاملی برای ارجاع دیگر بیماران به بخش خصوص است.

وی افزود: طبیعتا با وجود بیماران کرونایی ظرفیت های بخش های عادی بیمارستان محدود شده و بیماران هم برای جراحی و هم خدمات غیرجراحی به دنبال خدمت رسانی در بیمارستان های دیگر و بخش خصوصی هستند.

نوری خاطرنشان کرد: البته خود افراد هم به دلیل پذیرش بالای بیماران کرونایی در این بیمارستان و ترس از بیماری کووید داوطلبانه به بخش خصوصی مراجعه می کنند.

وی تصریح کرد: در جاهایی هم امکانات بیمارستان برای خدمات رسانی محدود است و برای یک سری خدمات تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان مجبور می شود بیماران را به بیمارستان های خصوص بفرستد.

رئیس بیمارستان آتیه همدان گفت: بیمارستان تامین اجتماعی از ابتدای بیماری کرونا بالغ بر ۷۰ درصد ظرفیت خود را برای این بیماران اختصاص داده و همین منجر شده که میزان بستری ها مانند گذشته در سایر بخش ها در این بیمارستان نباشد.

نوری در مورد ارجاع زایمان ها به بیمارستان بوعلی همدان نیز بیان کرد: زایمان در بیمارستان نیز از ابتدای شیوع کرونا ۱۰ درصد کاهش داشته اما در سال گذشته ۵ هزار و ۵۰۰ موالید در بیمارستان تامین اجتماعی استان ثبت شده که همچنان نشان می دهد پس از بیمارستان فاطمیه دومین مرکز زایمان در همدان هستیم.

وی در خصوص کاستی در برخورد پرستاران و کادر درمان بیمارستان نیز افزود: نمی گوییم چنین برخوردی نبوده اما با گزارش موردی، بیمارستان این موارد را پیگیری می کند اما حق بدهیم که کادر درمان در همه بخش ها اعم از بخش درمان، اداری و پشتیبانی همه و همه سخت درگیر مدیریت کروناست و تاکنون از یک هزار پرسنل بیمارستان ۴۲۷ نفر یعنی ۵۰ درصد با وجود دریافت واکسن به کرونا مبتلا شده اند.

نوری با اشاره به اینکه معتقدم قضاوت های فردی هیچگاه مبتنی بر آمار و ارقام درست نیست، اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی با روش سیستمیک و الکترونیکی سامانه نظرسنجی را در خدمت رسانی به بیماران و مراجعه کنندگان فعال کرده که با این روش شهروندان می توانند نظرات خود را در نوع و کیفیت خدمات دهی ارائه دهند.

نوری خاطرنشان کرد: در آخرین نظرسنجی ۸۱ درصد رضایتمندی از کادر درمان و واحدهای سرپایی و بستری بیمارستان آتیه را داشته ایم.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی همدان در پایان گفت: آمار پذیرش بیمارستان در سال ۹۹ روزانه ۳۰ هزار مراجعه کننده بوده و در حال حاضر روزانه این آمار به یک هزار نفر رسیده است.

328084