معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان زنجان:

عرضه روغن موتور بالاتر از قیمت درج شده خلاف است

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان زنجان گفت: فروش روغن موتور بالاتر از قیمت درج شده روی آن تخلف است.
تصویر عرضه روغن موتور بالاتر از قیمت درج شده خلاف است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، اسماعیل مسلمی در مورد وضعیت بالا بودن قیمت روغن موتور در بازار زنجان اظهار کرد: هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست و اگر روغن موتور بالاتر از قیمت روی آن عرضه شود تخلف بوده و به لحاظ قانونی قابل پیگیری است.

وی با بیان اینکه تعویض روغنی‌ها خودشان برای اینکه در کارشان شفافیت نباشد روغن مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه می‌کنند تصریح کرد: مشکلی که در زنجان وجود دارد این است که تعویض روغنی‌ها روغن موتور را از عاملین تعیین شده خریداری نمی‌کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان زنجان با تاکید براینکه اگر روغن موتور را از عاملین تعیین شده خریداری کنند فاکتور خرید خواهند داشت اما برای اینکه شفافیت در کارشان نباشد از بازار آزاد بدون فاکتور خرید می‌کنند و تا با قیمت بالاتر به مصرف کنندگان بفروشند افزود: هیچ بهانه‌ای در عرضه روغن موتور بالاتر از قیمت درج شده روی آن وجود ندارد.

وی ابراز کرد: اگر عاملین توزیع هم قیمت روی کالا را رعایت نکنند تخلف کرده و اگر هم قیمت روی جلد محصول به هر نحوی مخدوش شود عرضه کننده متخلف محسوب می‌شود.

مسلمی با تاکید براینکه روغن موتور از ۱۸ مرداد ماه با قیمت جدید وارد بازار شده است ادامه داد: هر پرونده‌ای در خصوص تخلفات قیمت روغن موتور در استان زنجان تشکیل شده قابل پیگیری است.

وی در مورد تعیین ارزش افزوده برای عرضه محصولات تولیدی در بازار گفت: محصولات تولیدی و شرکتی که به صورت بسته بندی بوده و توسط عاملین در بازار توزیع می‌شود براساس قانون شامل ارزش افزوده می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان زنجان عنوان کرد: بسیاری از خرده فروشان برای اینکه مالیات ندهند محصولات تولیدی خود را از عاملین توزیع خریداری نمی‌کنند و بیشتر سعی دارند از بازار آزاد خریداری کنند تا مالیات شامل آنها نشود.

منبع: موج رسا

328053