مسابقات والیبال المپیک ۲۰۲۰ توکیو؛

ایران یک - ایتالیا ۳/ کار صعود شاگردان آلکنو به بازی آخر کشید

تیم ملی والیبال کشورمان امروز در چارچوب مسابقات المپیک، در توکیو به مصاف تیم ایتالیا رفت. ایران در این بازی حساس با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد.
تصویر ایران یک - ایتالیا ۳/ کار صعود شاگردان آلکنو به بازی آخر کشید

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم ملی والیبال ایران که در گروه A رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار دارد در بازی چهارم خود از ساعت ۱۵:۱۰ به مصاف ایتالیا رفت.

در بازی های انجام شده در روز چهارم، تیم ملی والیبال لهستان با پیروزی مقابل ژاپن صعود خود را به دور بعدی رقابت ها مسجل کرد تا در ادامه این مسابقات یکی از تیم های ایتالیا، ایران، ژاپن و کانادا از این رقابت ها کنار رود.

باتوجه به فشردگی امتیازات و تعداد برد های هر تیم در گروه A این مسابقات، بازی ایران و ایتالیا حساس دنبال شد.

تیم ملی والیبال ایران درحالی مقابل ایتالیا حضور پیدا کرد که با دو پیروزی و یک شکست در رده چهارم گروه A این مسابقات ایستاده بود. تیم ملی والیبال ایران مقابل لهستان و ونزوئلا به پیروزی رسید و مقابل کانادا بازی را واگذار کرد.

در ۱۰ تقابل اخیر ایران و ایتالیا ۴ پیروزی برای ایران و ۶ پیروزی برای ایتالیا به دست آمده است. آخرین تقابل دو تیم در لیگ ملتهای ۲۰۲۱ بود که ایران توانست با نتیجه ۳ بر یک ایتالیا را شکست دهد. البته در لیگ ملت های والیبال تیم ملی والیبال ایتالیا با تیم دوم خود به رقابت ها آمده بود تا تیم اصلی برای المپیک آماده شود.

ترکیب ابتدایی ایران:

میلاد عبادی پور، سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، علی اصغر مجرد، میثم صالحی، آرمان صالحی (لیبرو)

ترکیب ابتدایی ایتالیا:

ایوان زایتسف، الساندرو میشلتو، جیانلو گالاسی، سیمونه آنزانی، عثمانی خوانتورینا، سیمونه جیانلی، ماسیمو کولاچی (لیبرو)

پیش از شروع این رقابت پزشک تیم ملی والیبال ایران بطری های آب را علامت گذاری کرد تا هر بازیکن از بطری مخصوص خود آب بنوشد.

ست اول: ایران ۳۰ - ۲۸ ایتالیا

در ابتدای ست اول دو تیم پایاپای پیش رفته به طوری که تیم ملی والیبال ایران و تیم ملی والیبال ایتالیا در امتیاز ۹ برابر شدند.

در ادامه ست اول، تیم ملی والیبال ایتالیا برتر از ایران بود و موفق شد با نتیجه ۱۶-۱۲ از تیم ملی ایران پیش بیفتد.

در امتیاز ۲۰ به سود ایران امیر غفور توانست از سرویس مستقیم امتیاز کسب کند تا دو تیم در امتیاز ۲۰ برابر شوند.

در پایان ست اول تیم ملی والیبال ایران و ایتالیا در امتیاز ۲۲ برابر شدند تا حساسیت در این ست به اوج خود برسد.

دفاع علی اصغر مجرد در امتیاز ۲۴-۲۳ به سود ایران باعث شد که ایران یک امتیاز از ایتالیا جلو بیفتد اما ملی پوشان ایران از این موقعیت استفاده نکردند تا دو تیم در امتیاز ۲۴ برابر شوند.

در انتهای این ست بازی جذابی بین دو تیم شکل گرفت چرا که هیچ یک از دو تیم نمی خواست بازنده ست اول این دیدار باشد.

در نهایت تیم ملی والیبال ایتالیا روی امتیاز سرویس مستقیم روی دست غفور توانست با نتیجه ۳۰ بر ۲۸ ست اول را به نام خود کند.

ایران ۲۱ - ۲۵ ایتالیا

در ابتدای ست دوم تیم ملی والیبال ایتالیا موفق شد با نتیجه ۴ بر ۲ از تیم ملی والیبال ایران پیش بیفتد. در امتیاز ۵ به سود ایران، سید محمد موسوی توانست زایتسف را دفاع کند تا دو تیم در امتیاز ۵ برابر شوند.

ایتالیا در ابتدای ست دوم عملکرد بهتری نسبت به ایران داشت و ملی پوشان ایتالیا توانستند در امتیاز ۱۱ از سرویس مستقیم امتیاز کسب کنند تا نتیجه ۱۱-۷ به سود ایتالیا شود؛ پس از ایجاد این اختلاف آلکنو تصمیم گرفت که وقت استراحت بگیرد.

در اواسط ست دوم تیم ملی والیبال ایران موفق نشد اختلاف امتیاز را جبران کند و با نتیجه ۱۴-۱۱ از ایتالیا عقب افتاد.

در ادامه این ست، ایران عملکرد خوبی را از خود به نمایش نگذاشت تا ملی پوشان والیبال ایران با نتیجه ۱۸-۱۳ از حریف عقب بیفتند؛ پس از ایجاد این اختلاف آلکنو درخواست وقت استراحت کرد تا شاید روند امتیاز گیری ایتالیا متوقف شود.

در انتهای ست دوم، تیم ملی والیبال ایران و تیم ملی والیبال ایتالیا با اشتباهات فردی امتیازات را به یکدیگر واگذار کردند.

در پایان این ست، ایتالیا عملکرد بهتری نسبت به ایران داشت و توانست ست دوم این رقابت را پس از خطای شریفی در زدن سرویس و به تور زدن سرویس آخر توسط بازیکنان ایران، با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به نام خود کند.

ست سوم: ایران ۲۵ - ۲۱ ایتالیا

ست سوم درحالی آغاز شد که تیم ملی والیبال ایران برای پیروزی به میدان آمده بود چرا که درصورت باخت بازی را از دست می‌داد.

ملی پوشان ایتالیا در این ست هم مانند دو ست گذشته بهتر از ایران بازی کردند و موفق شدند با نتیجه ۶-۳ از ملی پوشان والیبال ایران پیش بیفتند. آلکنو تصمیم گرفت جواد کریمی را جانشین معروف و صابر کاظمی را جانشین غفور کند که این دو تعویض جواب هم داد.

در امتیاز ۷ به سود ایران، صابر کاظمی موفق شد از سرویس مستقیم پوئن کسب کند. عملکرد خوب صابر کاظمی در سرویس باعث شد تا دو تیم در امتیاز ۸ برابر شوند؛ پس از سرویس های زیبای کاظمی و کاهش اختلاف، سرمربی ایتالیا تصمیم گرفت که از وقت استراحت خود استفاده کند.

در اواسط ست سوم، تیم ملی والیبال ایران ایتالیا پایاپای پیش رفته به طوری که دو تیم در امتیاز ۱۳ برابر شدند.

در ادامه بازی در ست سوم، بلند قامتان ایران موفق شدند اختلاف دو امتیازی با حریف ایجاد کنند و با نتیجه ۱۶-۱۴ از ایتالیا پیش بیفتند.

سرویس های خوب کاظمی، تیم ملی والیبال ایتالیا را به دردسر انداخته بود تا ایران ۱۸-۱۵ از حریف پیش بیفتد.

خطاهای فردی تیم ملی والیبال ایتالیا در انتهای ست سوم زیاد شده بود و این باعث شد بلندقامتان ایران با نتیجه ۲۱ بر ۱۷ از ایتالیا پیش بیفتند.

تیم ملی والیبال ایران در ست سوم عملکرد بهتری نسبت به ایتالیا داشت و با درخشش کاظمی توانست با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ ست سوم را به نام خود کند.

ست چهارم: ایران ۲۵ - ۲۱ ایتالیا

تیم ملی والیبال ایران ست چهارم را با از دست دادن سرویس شروع کرد.

در ابتدای ست چهارم، تیم ملی والیبال ایتالیا عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشت و توانست ۶-۳ از ایران پیش بیفتد.

صابر کاظمی در این ست هم در سرویس عملکرد فوق‌العاده ای از خود به جای گذاشت و در امتیاز ۷ به سود ایران موفق شد از سرویس مستقیم پوئن کسب کند.

در امتیاز ۱۱-۷ به سود ایتالیا، آلکنو درخواست وقت استراحت کرد و از بازیکنان ایرات خواست که با فکر بجنگند.

در اواسط ست چهارم، تیم ملی والیبال ایتالیا تیم برتر میدان بود و با نتیجه ۱۴-۱۰ از ایران پیش افتاد.

در ادامه ست چهارم ایران توانست اختلاف امتیاز را به یک پوئن برساند تا در امتیاز ۱۵-۱۴ به سود ایتالیا، سرمربی این تیم وقت استراحت بگیرد.

اشتباهات فردی ایران در ادامه کار باعث شد تیم ملی والیبال ایتالیا دوباره اختلاف را زیاد کند و با نتیجه ۱۷ بر ۱۴ پیش بیفتد.

تیم ملی والیبال ایتالیا در این ست موفق تر از ایران عمل کرد و در حالی که دفاع ایران از کار افتاده بود، توانست با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ ست چهارم را به نام خود کند.

با این تفاسیر، ایران در یک بازی حساس مقابل ایتالیا با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد.

با این وضعیت، ایران با دو برد و دو باخت در رده پنجم گروه خود قرار گرفت و حضور در جمع چهار تیم برتر گروه و صعود به نیمه نهایی، به بازی با ژاپن بستگی خواهد داشت.

در حال حاضر لهستان و ایتالیا با سه برد و یک باخت در رده های اول و دوم هستند و صعودشان قطعی شده و تیمهای کانادا (7 امتیاز)، ژاپن (6 امتیاز) و ایران (5 امتیاز) با دو برد و دو باخت در مکانهای بعدی قرار دارند و ونزوئلا بدون امتیاز در قعر جدول است.

منبع:ایسنا

327635