ادعای نوباوه در خصوص طرح ساماندهی فضای مجازی

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه طرح ساماندهی فضای مجازی هیچ محدودیتی برای فعالیت پلتفرم های خارجی در کشور نداردگفت: آنها باید در ایران نماینده حقوقی داشته باشند و مسئولیت عواقب کار خود را بپذیرند.
تصویر ادعای نوباوه در خصوص طرح ساماندهی فضای مجازی

به گزارش سایت خبری پرسون، بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات طرح ساماندهی فضای مجازی گفت: در این طرح ما به دنبال محدود‌سازی فضای مجازی نیستیم بلکه هدف ما حمایت حقوقی از کاربران در این فضاست

وی افزود: در طرح ساماندهی فضای مجازی هیچ محدودیتی برای فعالیت پلتفرم‌های خارجی وجود ندارد اما آنها بر اساس این طرح آنها باید در ایران نماینده حقوقی داشته باشند و مسئولیت عواقب کار خود را بپذیرند و اگر در قالب پلاتفرم‌های آنها تخلفی صورت گرفت پاسخگو باشند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: این قوانین که تازه ما در ابتدای راه تصویب آن هستیم فقط محدود به ایران نیست و کشورهای دیگر هم دارای چنین قوانینی هستند و به عنوان مثال قوانین اتحادیه اروپا در رابطه با فضای مجازی به مراتب سختگیرانه تر از این حد و اندازه‌ای است که ما در این طرح آورده‌ایم.

نوباوه وطن خاطرنشان کرد: ما در طرح ساماندهی فضای مجازی صندوقی را برای حمایت از پلتفرم های داخلی و تولید کنندگان و تولیدکنندگان محتوا در فضای مجازی در نظر گرفته ایم و تولیدکنندگان و پلتفرم ها در طرح مجلس مکلف به ارائه وجوه به تولیدکنندگان محتوا برای تولیدات شان هستند.

وی افزود: ما در طرح ساماندهی فضای مجازی تنها به دنبال محدود سازی کسب و کارها نیستیم بلکه رونق کسب و کارها اینترنتی را دنبال می‌کنیم و همانطور که گفتم در این طرح پلتفرم‌ها مکلف به ارائه و پرداخت هزینه محتواهای تولید شده توسط تولیدکنندگان آن هستند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: اینگونه قوانین محدود و منحصر به کشور ما نیست و به عنوان مثال اخیراً آمریکا ۳۳ سایت مربوط به جبهه مقاومت را با استناد به قانون دادگستری این کشور مسدود کرده و استدلالش هم این بوده که این کار را با استناد به قوانین داخلی خود انجام داده است.

نوباوه با اشاره به رای موافق نمایندگان به رسیدگی به طرح ساماندهی فضای مجازی بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی گفت: تمام ذی‌نفعان و صاحبنظران می‌توانند در زمان بررسی طرح ساماندهی فضای مجازی با حضور در کمیسیون نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی افزود: اصل ۸۵ قانون اساسی در واقع یک ظرفیت برای مجلس به شمار می‌رود و به هیچ وجه به دنبال ایجاد محدودیت نیست و به دنبال آن است تا در یک فضای کارشناسی و تخصصی یک طرح مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: دشمن تمام تلاش خود را برای فضاسازی علیه طرح ساماندهی فضای مجازی به کار گرفته اما این فضاسازی دشمن را در هم خواهیم شکست.

منبع : فارس

327422