رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان سرپل ذهاب:

مدیریت و مصرف بهینه آب موثرترین راهکار برای عبور از بحران آب است

رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان سرپل ذهاب ضمن دعوت مردم به رعایت الگوی مصرف گفت: مدیریت و مصرف بهینه آب از سوی مشترکان می‌تواند در عبور از بحران و تنش آبی موثرترین راهکار باشد.
تصویر مدیریت و مصرف بهینه آب موثرترین راهکار برای عبور از بحران آب است

به گزارش پرسون از کرمانشاه، رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان سرپل‌ذهاب ضمن دعوت مردم به رعایت الگوی مصرف گفت: مدیریت و مصرف بهینه آب از سوی مشترکان می‌تواند در عبور از بحران و تنش آبی موثرترین راهکار باشد.

احمد احمدی گفت: با باین اینکه منبع تامین آب شهر سرپل‌ذهاب از محل چشمه سراب گرم با ۲۲۰ لیتر در ثانیه است، افزود: تعداد مشترکین در این شهر حدود ۱۸ هزار مشترک با جمعیت ۵۲ هزار نفر است.

وی اظهار کرد: سرانه مصرف آب برای هر نفر براساس نُرم کشوری ۲۲۰ لیتر در روز و الگوی مصرف نیز ۲۲ مترمکعب در ماه برای هر خانوار شهری تعیین شده است.

رییس اداره آب و فاضلاب سرپل‌ذهاب با بیان اینکه کشور در حال طی کردن تنش آبی است و مردم باید در مصرف آب صرفه جویی کنند، یادآور شد: صرفه جویی به معنای مصرف نکردن نیست بلکه درست مصرف کردن است.

او گفت: استفاده از آب به عنوان مایه حیات بخش، حق همگان است و کسی نمی‌تواند از مصرف آب توسط مردم جلوگیری کند ولی مصرف کنندگان می‌توانند تا رفع تنش آبی از برخی کارها که باعث هدر رفتن آب لوله کشی می‌شود از جمله شستشوی خودرو، حیاط، فرش و دیگر امور غیر ضرور، خودداری کنند.

احمدی اضافه کرد: سرپل‌ذهاب از مناطق گرمسیری است که مدیریت مصرف آب در آن بسیار مهم است لذا مشترکینی که در شهر و روستا فاقد کنتور اندازه گیری هستند باید نسبت به نصب کنتور برای مدیریت مصرف اقدام کنند زیرا آب یک ماده بدون جایگزین است که باید برای داشتن همیشه آن نهایت دقت و توجه را در مصرف داشته باشیم.

شهرستان سرپل‌ذهاب دارای ۱۸ هزار مشترک شهری و ۱۱ هزار و ۵۰۰ مشترک آب روستایی است که در ۲ بخش مرکزی و قلعه شاهین زندگی می‌کنند، این شهرستان در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع :ایرنا

327331