افتتاح هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در اصفهان

اصفهان سه‌شنبه شب شاهد افتتاح ۲۹ طرح‌ عمرانی، فرهنگی، خدماتی و ترافیکی منطقه پنج شهرداری اصفهان با هزینه‌ای بالغ بر هزار و ۹۵۰ میلیارد بود.
تصویر افتتاح هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، احداث باند دوم بلوار نظام سپاهان‌شهر، احداث خط انتقال پساب از سپاهان شهر به صفه، ساماندهی و تعریض پیاده روهای خیابان نظر میانی، پاتوق گنجینه زندگی حسین آباد و دیگر پروژه ها از جمله طرح‌های افتتاح شده هستند.

شهردار اصفهان در این آیین ضمن ابراز امیدواری از اینکه افتتاح طرح‌های مختلف مدیریت شهری بتواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات شهروندان باشد گفت: پس از طرح مترو در اصفهان، حلقه حفاظتی شهر، سالن اجلاس و تصفیه خانه‌های سطح شهر بیشترین هزینه را برای احداث به خود اختصاص داده اند.

قدرت اله نوروزی افزود: در شرایط خشکسالی فعلی موضوع آبیاری و تامین آب چهار هزار هکتار از عرصه‌های فضای سبز شهر امری دشوار است.

وی به احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب مختلف در شهر بیان کرد: با احداث این تصفیه خانه‌ها، اکنون ۳۵ درصد از فضای سبز شهر با آب خاکستری آبیاری می‌شود و قرار است این میزان تا پایان سال جاری به ۵۰ درصد افزایش یابد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: این درحالی است که تحقق آبیاری نیمی از عرصه‌های فضای سبز شهر با آب خاکستری برای سال ۱۴۰۵ پیش بینی شده بود.

وی اظهارداشت: امیدوارم طرح‌های مدیریت شهری بدون خلل ادامه یابد تا بهزیستی و امید در شهر اصفهان افزایش یابد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان نیز در این آیین گفت: در ۲ سال گذشته ۱۴۵ پروژه عمرانی و خدماتی با مصوبات و سازوکارهای شهرداری و با توجه به زیست پذیری، شهر خلاق و شهر دوستدار سالمندان در این منطقه احداث شده است.

احمد رضایی با اشاره به اینکه ۴۰ روز پیش نیز ۳۲۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه پنج به بهره برداری رسیده بود ادامه داد: امروز هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال پروژه‌های این منطقه به بهره برداری می‌رسد و برای آزادسازی آن‌ها ۱۴۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی احداث باند دوم بلوار نظام سپاهان‌شهر و خط انتقال پساب از سپاهان شهر به صفه را از طرح‌های منطقه پنج دانست و تصریح کرد: خیابان نظام سپاهان شهر ۶ متر عرض داشت که اکنون به ۳۰ متر افزایش یافته است و برای احداث آن ۲۰ هزار مترمربع از زمین های منطقه آزادسازی شده است.

وی به احداث تصفیه خانه سپاهان شهر برای استفاده از آب خاکستری جهت آبیاری فضای سبز شهری اشاره و خاطرنشان کرد: این تصفیه خانه به روش انعقاد، لخته سازی و ته نشینی با ۶ کیلومتر خط انتقال آب خاکستری ساخته و ۱۹ مخزن ذخیره آب با حجم ۲۱ هزار مترمکعب احداث شده است.



یکی از دغدغه های شهری تامین منابع آب پایدار است

همچنین معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در این آیین گفت: چهار هزار و ۲۰۰ هکتار عرضه فضای سبز در شهر اصفهان وجود دارد که برای آبیاری آن به ۵۶ میلیون مترمکعب آب نیاز است.
حسین امیری افزود: رویکرد استفاده از آب خاکستری از سال ۹۶ آغاز شده و اکنون مصرف این آب به حدود ۴۰ میلیون مترمکعب تقلیل یافته است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۳۶ درصد آبیاری فضای سبز شهر اصفهان با آب خاکستری صورت می‌گیرد که پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان سال جاری به ۵۰ درصد افزایش یابد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در مجموع طرح های حوزه آبرسانی ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است که اجرای ۸۶ کیلومتر خطوط انتقال آب و کُلکتور و ۲ باب تصفیه خانه از جمله آن‌هاست.

وی با اشاره به اینکه ۲ تصفیه خانه در حال احداث و ۲ تصفیه خانه نیز در مرحله انعقاد قرارداد است تصریح کرد: احداث این تصفیه خانه ها در راستای حفظ فضای سبز شهری و صرفه جویی در مصرف آب است.

آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های عمرانی، فرهنگی، خدماتی و ترافیکی منطقه پنج شهرداری اصفهان سه‌شنبه شب با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر و مسوولان شهرداری اصفهان در فضای باز ورزشگاه ولایت سپاهان‌شهر برگزار شد.

منبع:ایرنا

327259