رئیس اتاق بازرگانی:

جای بنیاد کرمانشاه‌ شناسی در بین‌المللی کردن روز ملی کرمانشاه خالی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه با اشاره به جای خالی رویدادهای بین‌المللی به مناسبت روز ملی کرمانشاه، گفت: راه‌اندازی بنیاد کرمانشاه‌شناسی می‌تواند این خلا را پر کند و اتاق بازرگانی آمادگی دارد متولی دبیرخانه این انجمن باشد.
تصویر جای بنیاد کرمانشاه‌ شناسی در بین‌المللی کردن روز ملی کرمانشاه خالی است

به گزارش پرسون از کرمانشاه، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه با اشاره به جای خالی رویدادهای بین‌المللی به مناسبت روز ملی کرمانشاه، گفت: راه‌اندازی بنیاد کرمانشاه‌شناسی می‌تواند این خلا را پر کند و اتاق بازرگانی آمادگی دارد متولی دبیرخانه این انجمن باشد.

کیوان کاشفی روز سه‌شنبه به مناسبت پنج مرداد روز ملی کرمانشاه ضمن گرامیداشت این روز و یاد شهدای عملیات مرصاد، افزود: تنها چند استان کشور روز ملی به نام خود دارند و حضور کرمانشاه بین این استان‌ها بیانگر اهمیت نامگذاری روز ملی کرمانشاه و یادبود عملیات مرصاد است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه استفاده از مجموع ظرفیت‌های استان در قالب روز ملی کرمانشاه نیازمند سازماندهی مناسب و مدیریت واحد است، خاطرنشان کرد: معتقدم تنها بخشی که می‌تواند مدیریت این سازماندهی را برعهده بگیرد بنیاد کرمانشاه شناسی است.

وی با بیان اینکه این بنیاد شاخه‌ای از بنیاد ایران شناسی است که از چند سال قبل صحبت‌ راه‌اندازی آن در کرمانشاه مطرح شد، اضافه کرد: متاسفانه آخرین باری که درباره این بنیاد اتفاقاتی رخ داد در سال‌های ۹۳ و ۹۴ بود و پس از آن هیچ اتفاق خاصی را شاهد نبودیم.

کاشفی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی و تقویت این بنیاد و گردآوری نخبه‌های علمی و تخصصی و افراد سرشناس کرمانشاهی که بسیاری از آنها چهره ملی هستند در آن، تاکید کرد: اتاق بازرگانی کرمانشاه این آمادگی را دارد که متولی دبیرخانه بنیاد کرمانشاه ‌شناسی باشد و چنانچه هزینه‌هایی در این زمینه لازم است پرداخت کند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه اساسنامه و چارچوب‌های فعالیت این بنیاد مشخص است، اضافه کرد: تنها کاری که باید انجام دهیم این است که افراد نخبه کرمانشاه در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، رسانه‌ای، روحانیت، هنری را در این بنیاد جمع کنیم.

به گفته رئیس اتاق کرمانشاه این افراد باید در طول سال تولید ایده و محتوا داشته باشند تا بتوانیم خروجی آن را در قالب برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی برای روز ملی کرمانشاه شاهد باشیم.

کاشفی معتقد است با این کار کرمانشاه از بُعد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی از ظرفیت‌های روز ملی کرمانشاه بیش از پیش استفاده خواهد کرد.

منبع:ایرنا

326970

مطالب مرتبط