کی روش با تیم ملی فوتبال عراق به توافق نرسید

بحث مالی باعث عدم توافق کی روش با تیم ملی عراق شده است.
تصویر کی روش با تیم ملی فوتبال عراق به توافق نرسید

به گزارش سایت خبری پرسون، کارلوس کی‌روش که در هفته‌های اخیر از او به عنوان اصلی‌ترین گزینه سرمربیگری تیم ملی فوتبال عراق یاد می‌شد برای قبول این پست با کمیته عادی‎سازی فدراسیون فوتبال عراق به توافق نرسید.

مارک لوماس خبرنگار انگلیسی که با رسانه‌هایی همچون «بی‌بی‌سی»، «ایندیپندنت» و «فورفورتو» همکاری دارد، خبر داد؛ حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی عراق منتفی است. طبق ادعای لوماس؛ این مربی پرتغالی گزینه اول کمیته عادی‎سازی فدراسیون فوتبال عراق برای هدایت تیم ملی این کشور بود و آنها نسبت به استخدام سرمربی پیشین تیم ملی ایران اطمینان داشتند اما در نهایت نتوانستند به توافقی با یکدیگر برسند.

مارک لوماس در پایان خاطرنشان کرد؛ به نظر می‌رسد بحث مالی فاکتور مهمی برای عدم توافق طرفین بوده است. حالا آنها مربی باتجربه‌ دیگری به نام دیک ادووکات هلندی را در بین گزینه‌های مدنظر خود برای سپردن هدایت تیم ملی عراق دارند.

پیش از این علی نوری، خبرنگار سرشناس عراقی خبر داده بود؛ کی‌روش که در موازمبیک به سر می‌برد، پیشنهادی یک ساله به ارزش تقریبی 1.75 میلیون دلار از کمیته عادی‎سازی فدراسیون فوتبال عراق دریافت کرده است و آنها منتظر پاسخ این مربی پرتغالی به این پیشنهاد هستند.

کی‌روش 68 ساله که پیش از این هدایت تیم‌هایی همچون رئال مادرید و تیم ملی پرتغال را هم برعهده داشته از ماه فوریه 2019 هدایت تیم ملی کلمبیا را عهده‌دار بود اما پس از یک سال و 9 ماه حضور روی نیمکت این تیم از سمت سرمربیگری تری‌کالر اخراج شد.

این مربی پرتغالی بین سال‌های 2011 تا 2019 هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت و موفق شد دو دوره متوالی (2014 و 2018) این تیم را به مرحله پایانی جام جهانی برساند، اتفاقی که برای اولین بار افتاد.

عراق یکی از رقبای تیم ملی ایران در دور پایانی مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر است.

326865