رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

انزجار افکار عمومی جهان از رفتار مدعیان حقوق بشر

امروز با گذر زمان چهره نامطلوبی که کشورهای آمریکایی نسبت به مردم خود داشتند در حال هویدا شدن است و مشخص می‌شود که این کشورها عمدتاً از ابزار حقوق بشر در جایی استفاده می‌کنند که منافعی در آنجا وجود دارد و در زیر پوست مدیریت کشورهای‌ خودشان جنایت‌های بسیار بزرگی را انجام می‌دهند که بعضاً آنها را پنهان می‌کنند.
تصویر انزجار افکار عمومی جهان از رفتار مدعیان حقوق بشر

محمد سرگزی رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص ماجرای پیدایش گورهای دسته جمعی کودکان بومی در کانادا بیان کرد: در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ متولی آموزش کودکان بومی، کلیساهای کاتولیک بودند. در آن ایام بسیاری از کودکان به اجبار از خانواده‌های خود جدا و در مدارس شبانه‌روزی نگهداری می‌شدند و مورد شدیدترین آزارهای جسمی و جنسی و سوء ‌رفتارها قرار می‌گرفتند.

سرگزی افزود: گورهای جمعی دانش‌آموزان بومی کانادا امروز در مدارسی کشف می‌شود که متولی آن‌ها کلیساهای کاتولیک بودند.

اخیراً با پیدایش گورهای دسته جمعی، یک انزجار عمومی از رفتار متولیان این امر و دولت‌مردان این کشورها در فضای عمومی جهان در حال شکل گرفتن است به طوری که در کشور کانادا، مردم خشمگین از این رفتارها چند کلیسا را به آتش کشیدند

وی خاطر نشان کرد: کشورهای غربی همواره خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند و در جایی از ابزار حقوق بشر استفاده می‌کنند که منافع کشورهایی که با آن‌ها همراه نیستند را به این طریق تحت‌الشعاع قرار دهند.

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: امروز با گذر زمان چهره نامطلوبی که کشورهای آمریکایی نسبت به مردم خود داشتند در حال هویدا شدن است و مشخص می‌شود که این کشورها عمدتاً از ابزار حقوق بشر در جایی استفاده می‌کنند که منافعی در آنجا وجود دارد و در زیر پوست مدیریت کشورهای‌ خودشان جنایت‌های بسیار بزرگی را انجام می‌دهند که بعضاً آنها را پنهان می‌کنند.

وی همچنین اظهار داشت: افکار عمومی جهانِ امروز عمدتاً با این رفتارها آشنا است و مطالبه این امر را دارد که در موارد این‌چنینی، دولت‌ها و افرادی که متولی این جنایت‌ها بودند، عذرخواهی کنند.

محمد سرگزی در پایان گفت: اخیراً با پیدایش گورهای دسته جمعی، یک انزجار عمومی از رفتار متولیان این امر و دولت‌مردان این کشورها در فضای عمومی جهان در حال شکل گرفتن است به طوری که در کشور کانادا، مردم خشمگین از این رفتارها چند کلیسا را به آتش کشیدند.

326623