پرسون گزارش می‌دهد؛

حواشی رقابت کیمیا علیزاده و ناهید کیانی در المپیک

رقابت ناهید کیانی از ایران و کیمیا علیزاده، ورزشکار سابق ایرانی و عضو فعلی تیم پناهندگان در المپیک با پیروزی علیزاده به اتمام رسید.
تصویر حواشی رقابت کیمیا علیزاده و ناهید کیانی در المپیک

به گزارش سایت خبری پرسون، کیمیا علیزاده که در رقابت‌های المپیک 2016 با دریافت مدال برنز تاریخ‌ساز شد؛ به گونه‌ای که اولین و کم سن ترین زن ایرانی برنده مدال المیپک بود. اما بعدها به آلمان مهاجرت و در واقع پناهنده شد و در این دوره در قالب تیم پناهندگان در المپیک 2020 توکیو حضور پیدا کرد.

از قبل احتمالاتی در خصوص رقابت کیمیا علیزاده از تیم پناهندگان و ناهید کیانی از ایران وجود داشت که این بازی امروز انجام شد و با خود حواشی را به دنبال داشت.

نخستین دیدار این رقابت‌ها با حضور ناهید کیانی و کیمیا علیزاده برگزار و در پایان این دیدار با نتیجه ۱۸ بر ۹ با پیروزی علیزاده به پایان رسید. علیزاده پس از پیروزی مقابل ناهید کیانی، در برابر جید جونز ستاره کاروان انگلیس نیز به پیروزی رسید. جید جونز، تکواندوکار افسانه‌ای بریتانیا و یکی از نوابغ این ورزش در جهان است که در مقابل علیزاده شکست خورد. شدت شکست برای رقیب علیزاده به گونه‌ای بود که کاروان بریتانیا با گریه محل مسابقات را ترک کردند.

در ادامه رقابت‌های تکواندوی المپیک کیمیا علیزاده از تیم پناهندگان به مصاف تاتیانا مینینا از روسیه رفت که در نهایت با نتیجه ۱۰ بر ۳ شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت و همچنین شانس کیانی برای کسب مدال برنز از بین رفت و وی به عنوان تنها زن نماینده ایران از المپیک توکیو حذف شد.

رفتار کیمیا علیزاده

علیزاده پس از پیروزی مقابل کیانی، وی را در آغوش گرفت. همچنین علیزاده این رفتار را با مهرو کمرانی، مربی سابق خود و مربی فعلی کیانی داشت. ضمن این که دو ورزشکار پس از رقابت با یکدیگر حاضر به گفت‌ و‌گو با رسانه‌ها نشدند.

اما موضوع دیگر قابل توجه حک نام انگلیسی کیمیا به سه رنگ پرچم ایران در بخشی از لباس کیمیا علیزاده بود.

یک فعال رسانه‌ای نیز به چهره غمگین کیمیا علیزاده پس از پیروزی مقابل حریف ایرانی اشاره کرد و نوشت که "هیچ ورزشکاری بعد از برد یک مسابقه در المپیک چنین چهره غمگینی ندارد؛ همه ما باختیم."

رفتار عجیب صدا و سیما

رفتار صدا و سیما در خصوص این دیدار نیز جالب است؛ رسانه ملی این دیدار را پخش کرد؛ اما نوع رفتار گزارشگر این بازی با انتقادات بسیاری مواجه شده است. بیژن خراسانی که گزارشگر این دیدار بود از به کار بردن نام کیمیا علیزاده اجتناب و وی را با عناوینی مانند عضو تیم پناهندگان، خودش، او، حریف‌اش، حریف‌اش پاهای درازتری دارد و رقیب‌اش خطاب کرد. کاربران فضای مجازی رفتار این گزارشگر را تلخ دانسته‌اند.

در این دوره از رقابت‌ها صرفا شاهد موارد کمی از این وضعیت هستیم، اما بعید نیست با ادامه شرایط فعلی و سخت‌گیری بیشتر به ورزشکاران، تعداد ورزشکاران ایرانی مهاجر افزایش نیابد.

326568