سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری همدان مطرح کرد:

راه اندازی گشت کنترل و بازرسی آبیاری فضای سبز شهری

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری همدان گفت: گشت کنترل و بازرسی آبیاری فضای سبزشهری در شهرداری همدان راه اندازی شد.
تصویر راه اندازی گشت کنترل و بازرسی آبیاری فضای سبز شهری

به گزارش پرسون از همدان، حسین مردانی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری همدان اظهار کرد: یکی از مسائلی که کشور ما با آن دست به گریبان است مشکل کم آبی، خشکسالی و تغییر اقلیم است؛ این امر کیفیت زندگی بشر و سایر زیست مندان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و بهره‌وری در استفاده از این نعمت الهی را پررنگ‌تر می‌سازد.

وی افزود: شهر همدان نیز از این امر مستثنی نبوده و به دلیل کاهش نزولات جوی، و افزایش مصرف آب با معضل کم آبی روبرو است که در واقع در خصوص تامین آب و آبرسانی به فضا های سبز دچار بحران آب می باشیم.

مردانی ادامه داد: در این راستا معاونت خدمات شهری شهرداری همدان راهبردها و سیاست‌هایی را جهت جلوگیری از هدر رفت آب و استفاده بهینه از منابع آب موجود دنبال کرده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از استراتژی‌ها و راهبردهای مقابله با شرایط خشکسالی در فضای سبز همدان کنترل و بازرسی در نحوه آبیاری فضای سبز شهری است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری همدان در خصوص مدیریت صحیح و بازرسی و کنترل نحوه آبیاری فضای سبز شهری گفت: این معاونت اقدام به تشکیل اکیپ نظارت با عنوان " گشت بازرسی و کنترل آبیاری فضای سبز شهری " کرده که متشکل از اکیپ های نظارتی مستقر در چاه ها و همچنین بازرسین سیار جهت پیگیری و کنترل نحوه آبرسانی به کارگاه های فضای سبز است.

وی با اشاره به شناسایی تعداد حلقه های چاه های فعال موجود بیان کرد: در این اقدام ضمن ثبت و گزارش گیری از تعداد دفعات و زمان های آبگیری تانکرها در هرکدام از چاه ها، نسبت به کنترل دقیق و تقسیم صحیح آب توسط تانکرهای آبرسان بر اساس کارگاه های مورد نیاز نیز اقدام شده که از هدر رفت آب و تخلیه آب در مواردی خارج از کارگاه های فضای سبز شهری جلوگیری می شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری همدان در پایان با تاکید به رهگیری و کنترل تانکرها از مبدا آبگیری تا کارگاه های فضای سبز از راه اندازی این سامانه به صورت گسترده و کاملا برنامه ریزی شده در طول شبانه روز خبر داد.

326372