اختصاص بخش جراحی بیمارستان طالقانی چالوس به بیماران کرونایی

معاون شبکه بهداشت و درمان چالوس از اختصاص یافتن بخش جراحی بیمارستان طالقانی چالوس به بیماران کرونایی با توجه به روند افزایشی تعداد بیماران خبر داد.
تصویر اختصاص بخش جراحی بیمارستان طالقانی چالوس به بیماران کرونایی

به گزارش سایت خبری پرسون، رحمت الله بیابانی روز شنبه به خبرنگاران افزود: تعداد بستری ها کرونایی طی یک هفته از ۳۰ نفر به ۷۰ نفر افزایش یافت و ۱۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی همچنین به افزایش تعداد مراجعان سرپایی مشکوک به بیماری کووید - ۱۹ در بیمارستان های طالقانی و رازی اشاره کرد و ادامه داد: تعداد مراجعه کنندگان مشکوک به ویروس کرونا به این مراکز با افزایش پنج برابری ، روزانه به یکصد نفر رسید.

معاون شبکه بهداشت و درمان چالوس با اشاره به قدرت بالای هم گیری ویروس کرونا سویه دلتا، اظهار داشت: هم اکنون نتیجه تست فوری و پی سی آر ۴۰ درصد از مراجعه کنندگان به این مراکز درمانی مثبت است، در حالی که این میزان در هفته های گذشته حدود ۲۰ درصد بوده است.

وی روند افزایشی تعداد بیماران کووید - ۱۹ در این شهرستان را نگران کننده توصیف کرد و بیان داشت: در صورت ادامه این روند، احتمال تغییر وضعیت شهرستان به رنگ کبود دور از انتظار نیست، چرا که تمامی بخش‌های دو بیمارستان این شهرستان در حال تکمیل شدن است.

رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد رسیده است

بیابانی با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد از سوی مردم گفت: با توجه به سرایت ۱۰ برابری ویروس جهش یافته دلتا نسبت به نوع انگلیسی و برای جلوگیری از اپیدمی در شهرستان استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن دست برای همه گروه های سنی لازم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در بازدیدهای مشترک صورت گرفته در ۲ هفته اخیر از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، اماکن عمومی و بین راهی تعداد ۳۰ واحد صنفی به خاطر تخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۱۵ واحد صنفی شامل قهوه خانه، تالار، نانوایی، سوپرمارکت و رستوران نیز پلمب و به ۶۰ واحد دیگر نیز اخطار داده شد.

معاون شبکه بهداشت و درمان چالوس افزود: در حال حاضر ۱۷ هزار نفر دز اول واکسن کرونا و ۴ هزار نفر نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی ادامه داد: افراد بالای ۵۰ سال روستایی و ۵۸ سال شهری با ثبت نام در سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و با اعلام زمان و مکان در پیامک دریافتی می توانند به هفت مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مرزن آباد، هچیرود، سردآبرود، تازه آباد دارکلا و مراکز شهری ۲ و ۳ مراجعه و واکسن دریافت کنند.

شهرستان ۱۱۶ هزار نفری چالوس از ۴۲ خانه بهداشت و ۹ باب مرکز خدمات جامع سلامت، دستکم ۱۰ پزشک خانواده روستایی و ۲۵ پزشک خانواده شهری و ۲ بیمارستان دولتی برخوردار است.

منبع:مازندران

326204