معرفی داوران ششمین جشنواره موسیقی استان ایلام؛

کامکار، رستمی و سیفی زاده انتخاب شدند

اردشیر کامکار، فرشاد رستمی و ارژنگ سیفی زاده با اعلام جواد یعقوبی(دبیر ششمین جشنواره موسیقی استان ایلام) به عنوان هیئت داوران این دوره از جشنواره معرفی شدند.
تصویر کامکار، رستمی و سیفی زاده انتخاب شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، اردشیر کامکار، فرشاد رستمی و ارژنگ سیفی زاده با اعلام جواد یعقوبی(دبیر ششمین جشنواره موسیقی استان ایلام) به عنوان هیئت داوران این دوره از جشنواره معرفی شدند.

اردشیر کامکار زاده ۲۸ آبان ۱۳۴۱ در سنندج نوازندهٔ کمانچه، قیچک، دف و ویولن است. او از اعضای گروه کامکارها است. از آلبوم‌های مستقل او می‌توان ناشکیبا با خوانندگی همایون شجریان، راز نگاه، یقین گمشده و آلبوم بی غبار عادت که با همنوازی شاگردش، شروین مهاجر عرضه شده را نام برد.

از آلبوم های شناخته شده ای که کامکار در آنها کمانچه نواخته می توان به آلبوم های : بیداد ، دستان ، نوا مرکب خوانی و ... با صدای استاد محمد رضا شجریان و آهنگسازی پرویز مشکاتیان یاد کرد.

فرشاد رستمى متولد بهمن ماه ١٣٥١ قصرشیرین، آهنگساز تنظیم کننده و ناظر ضبط؛ دارای بیش از ۱۲۰۰ اثر موسیقاییِ ارکسترال،پاپ،کلاسیک و فولکلور (نواحی) درقالب ِآلبوم تیتراژ و موسیقیِ متن فیلم سینمایى و سریال.

از سوابق وی تنظیم و ساخت چندین اثر با صدای خوانندگان صاحب نام از جمله درزمینه سنتى و ارکسترال با علیرضا افتخارى ، حسین خواجه امیرى ( ایرج ) سالارعقیلی، پرواز هماى، سینا سرلک، وحید تاج و... .

اجرای کنسرت هاى متعدد در ایران و کشورهای اسپانیا ، آلمان، انگلیس ، سوئد، هلند، نروژ ، دانمارک، آفریقای جنوبی، اندونزی، کنیا، فرانسه، امارات، قطر، کردستان، پرتغال، ایتالیا، زیمبابوه از دیگر سوابق وی می باشد.

همچنین کمانچه، قیچک ، ویولنسل، پیانو، سرپرست ارکستر ایرانی آرشاویر و ارکستر پاپ پاییز سازهای اصلی او به حساب می‌آید.

ارژنگ سیفی‌زاده، ۲۵ تیرماه ۱۳۶۲، در تهران در خانواده‌ای صاحب‌هنر به دنیا آمد. از دو سالگی تنبک می‌نواخت و از شش سالگی نزد استاد ناصر فرهنگ‌فر مشق تنبک گرفت. از هفت سالگی تار را نزد آقای داوود آزاد آموخت و از یازده سالگی به هنرستان موسیقی راه یافت و نزد اساتیدی چون محمدرضا ابراهیمی و فریبرز عزیزی به فراگیری ساز مشغول شد. ردیف عالی را نزد استاد محسن نفر گذراند و در سال ۱۳۸۵ موفق به اخذ درجه لیسانس از هنرستان عالی گشت. همچنین وی فرزند معصومه مهرعلی (از شاگردان صاحب نام استاد محمدرضا شجریان) می باشد.

گفتنی است ششمین جشنواره موسیقی استان ایلام مردادماه امسال به صورت مجازی و آنلاین برگزار می شود.

نوروزی_استان ایلام

325758