شهردار باید در مورد قرارداد‌های نجومی پاسخگو باشد

منتخب شورای ششم تهران گفت: استخدام بدون ضابطه و بر اساس روابط شخصی و خویشاوندی هم از نظر شرعی و هم انسانی مذموم است.
تصویر شهردار باید در مورد قرارداد‌های نجومی پاسخگو باشد

به گزارش سایت خبری پرسون، سوده نجفی منتخب شورای ششم تهران، با اشاره به استخدام نزدیکان برخی مسئولان در شهرداری تهران، اظهار کرد: لفظ استخدام در اینجا بسیار مهم است که ما از بکارگیری نیروها در سازمان به هر عنوانی با کلمه استخدام، بین آنها تفاوت قائل شویم.

وی ادامه داد: به کارگیری نیروهای نخبه، متخصص، مومن و جوان در بدنه ی هر سازمانی می‌تواند به اعتلای نظام مدیریت کشور کمک کند که این در هیچ کجا منع نشده، اما اگر بدون ضابطه و قانون و نیاز سازمانی و صرفا بر اساس روابط شخصی و خویشاوندی اقدام به استخدام افرادی در سازمان کنیم که بار هزینه‌ای و اضافی به شهر و شهروندان تحمیل کنند یقینا هم از نظر شرعی و هم انسانی مذموم است.

منتخب شورای شهر ششم با اشاره به قراردادهای میلیونی شهرداری تهران، تصریح کرد: در روزهای اخیر برخی خبرها در خصوص انعقاد قراردهای نجومی با برخی افراد توسط شهرداری تهران را شاهد هستیم. این در حالی است که بخشی از پروژه های شهری به دلیل نبود اعتبارات اجرا نشده و یا برخی ار حق و حقوق کارکنان شهرداری با تاخیر پرداخت شده است.

نجفی یادآور شد: باید اجازه بدهیم که این قراردادها در کمیته های ویژه بررسی شود، محل هزینه کرد و تامین اعتبار آنها مشخص شود و همچنین دفاعیات مدیران نیز شنیده شود سپس اعلام نظر دقیق تری خواهیم داشت. ولی به هر حال مدیریت فعلی شهر تهران نسبت به این موضوع باید پاسخگو باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

325418