پیش بینی کارشناسان کریپتو؛

تا 20 سال آینده بیتکوین جایگزین پول فیات می‌شود

در یک نظرسنجی جدید، تعدادی از متخصصان رمزارز و فناوری مالی انتظار داشتند که تا سال 2040(1419) یک “hyperbitcoinization” صورت گیرد.

تصویر تا 20 سال آینده بیتکوین جایگزین پول فیات می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، رکود فعلی قیمت بیتکوین (BTC) نتوانسته است خوش بینی برخی کارشناسان را در مورد بزرگترین رمزارز جهان خدشه دار کند.

در یک نظرسنجی جدید توسط پلت فرم مقایسه مالی شخصی Finder.com، نیمی از پاسخ دهندگان بر این باورند که بیت کوین تا سال 2040(1419) از پول فیات، یا ارزهای صادره از بانک مرکزی پیشی خواهد گرفت.

در حالی که شاید این نمونه برداری، گسترده نباشد — Finder.com می گوید این گزارش بر اساس یک دسته از 42 کارشناس رمز ارز است — نشان می دهد که سقوط قیمت بیت کوین از سقف آوریل(فروردین) بر دیدگاه بلند مدت حرفه ای های کریپتو تاثیر نگذاشت.

این نظرسنجی نشان می دهد که 50 درصد از پاسخ دهندگان انتظار دارند لحظه پیشی گرفتن بیت کوین از امور مالی جهانی که با نام hyperbitcoinization نیز شناخته می شود، را ظرف 20 سال آینده ببینند. یک سوم شرکت کنندگان بر این باورند که این رویداد قبل از سال 2035 رخ خواهد داد، در حالی که 44٪ پیش بینی می کنند که بیت کوین هرگز به شیوه ی غالب از امور مالی جهانی تبدیل نخواهد شد.

اکثریت پاسخ دهندگان می گویند اقدام السالوادور برای به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان وجه قانونی، تنها آغاز پذیرش BTC توسط کشورهای های در حال توسعه به عنوان ارز اولیه است. 33 درصد از کارشناسان کریپتو انتظار دارند رمزارز اصلی ظرف 10 سال آینده به رایج ترین شکل پول در کشورهای در حال توسعه تبدیل شود. 21 درصد دیگر بر این باورند که پذیرش همگانی را خواهیم دید اما 10 سال یا بیشتر طول خواهد کشید.

یک چیزی که اعضای دسته بر سر آن توافق دارند، نگرانی های زیست محیطی پیرامون استخراج بیت کوین است. 93٪ انتظار دارند که بحث انرژی سبز همچنان به بیت کوین لطمه بزند، 31٪ اعتقاد دارند که مصرف انرژی به طور قابل توجهی بر قیمت تاثیر خواهد گذاشت.

با این حال، با وجود اثرات قیمتی بالقوه بیش از نیمی از کارشناسان فکر نمیکنند حرکت به سمت یک مدل اثبات سهامِ سازگار با محیط زیست راه حل باشد ، چرا که 66 ٪ از پاسخ دهندگان مدل اثبات کار را یک “شر لازم” خواندند.

رئیس بخش رشد کراکن(Kraken) دن هلد(Dan Held) در مصاحبه ای اختصاصی به Cointelegraph گفت که بیت کوین شانس خوبی برای تبدیل شدن به ارز ذخیره جهان دارد، اما حداقل 10 سال طول خواهد کشید. او گفت که در کشورهای در حال توسعه، بیت کوین عمدتاً برای اجتناب از سانسور ارزشمند است – در حالی که در جهان غرب، بیت کوین به عنوان محافظی در برابر چاپ پول بانک های مرکزی جذاب است.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع:cointelegraph

325328

مطالب مرتبط