تعطیلی یک هفته‌ای باعث افزایش تقاضای بلیت اتوبوس شد

رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری گفت: با توجه به تعطیلی یک هفته‌ای تهران و البرز تقاضا برای خرید بلیت اتوبوس بسیار افزایش یافت و در برخی از مسیرها بلیتی برای فروش نیست.

تصویر تعطیلی یک هفته‌ای باعث افزایش تقاضای بلیت اتوبوس شد

به گزارش سایت خبری پرسون، احمدرضا عامری با اشاره به افزایش میزان تقاضا برای سفر با حمل و نقل عمومی اظهار داشت: فعلا هیچ محدودیتی برای تردد ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام نشده است با توجه تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی یک هفته‌ای استان‌های تهران و البرز، به یک باره با افزایش تقاضا برای خرید بلیت اتوبوس مواجه شدیم.

وی ادامه داد: البته به دلیل پیش رو بودن عید قربان خرید بلیت اتوبوس و سواری کرایه افزایش یافته بود اما با اعلام تعطیلات یک هفته‌ای تقاضا بیشتر شد و طبیعی است که در این شرایط برای برخی از مقاصد تمام بلیت‌ها فروخته شده باشد و دیگر صندلی برای فروش نیست. البته ممنوعیت سفر با خودروهای شخصی هم از عوامل افزایش تقاضا برای خرید بلیت اتوبوس محسوب می‌شود.

رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری افزود: با توجه به شرایط در صورت نیاز برای برخی از مسیرها از اتوبوس فوق العاده استفاده می‌کنیم.

عامری درباره احتمال افزایش قیمت بلیت به دلیل افزایش تقاضا گفت: هرگونه افزایش قیمت بلیت برای این یک هفته تعطیلات غیرقانونی است، هیچ شرکتی حق افزایش نرخ بلیت را ندارد و اگر مسافران با چنین مواردی مواجه شدند شکایات را گزارش کنند.

منبع: ایلنا

325313