اولین توافق کی‌روش برای هدایت تیم ملی عراق

رسانه‌های عراقی کارلوس کی‌روش و دیک ادووکات را به‌عنوان جدی‌ترین گزینه‌های هدایت تیم ملی فوتبال عراق در مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی معرفی کردند.
تصویر اولین توافق کی‌روش برای هدایت تیم ملی عراق

به گزارش سایت خبری پرسون، پس از اعلام عدنان درجال وزیر ورزش عراق در خصوص تأمین اعتبارات استخدام مربی صاحب‌نام خارجی و حمایت دولت این کشور از این تصمیم، گمانه‌زنی‌ها در خصوص گزینه‌های هدایت تیم ملی عراق از جانب رسانه‌های کشور به‌شکل جدی دنبال می‌شود.

به‌نوشته روزنامه الصباح بغداد؛ گزینه‌های هدایت تیم ملی عراق بین دو نام کارلوس کی‌روش پرتغالی و دیک ادووکات هلندی محدود شده است اما در صورتی که توافق با این دو گزینه حاصل نشود میروسلاو اسکوب که سرمربی فعلی تیم المپیک عراق است به‌عنوان آخرین گزینه انتخاب خواهد شد.

یک منبع نزدیک به کمیته عادی‌سازی فدراسیون فوتبال عراق در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه الصباح ورزشی در این خصوص گفت: در نشست اعضای کمیته فنی موضوعات زیادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که یکی از آنها انتخاب سرمربی جدید تیم ملی بود. سرمربی سابق تیم ملی ایران، کارلوس کی‌روش و دیک ادووکات هلندی گزینه‌های نهایی مورد نظر هستند، در این بین از طریق یکی از دستیاران کی‌روش با وی مذاکره شده است که با پیشنهاد دو و نیم میلیون یورو موافقت اولیه خودش را اعلام کرده است، در همین حال مدیر برنامه‌های دیک ادووکات هلندی هم اعلام کرده است این مربی به حضور در کادر فنی تیم ملی عراق علاقه‌مند است. کمیته فنی فدراسیون فوتبال عراق با وجود این مقرر کرد در صورتی که به هر دلیلی توافق لازم با یکی از این دو مربی صورت نگیرد مربی تیم ملی المپیک هدایت تیم ملی عراق را به‌عهده خواهد گرفت.

در همین حال رسانه‌های عراقی از پاسخ منفی اریک هامرین مربی 64ساله سوئدی برای هدایت تیم ملی عراق خبر داده‌اند. گفته می‌شود هامرین اعلام کرده است به‌دلیل رفتار نامناسب فدراسیون عراق با کاتانس و عدم پرداخت دستمزد این مربی همچنین شرایط نامناسب موجود در فوتبال این کشور تمایلی به مذاکره در این خصوص ندارد.

324728