واحدهای گردشگری خراسان شمالی ۴۰ میلیارد ریال وام گرفتند

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: در یک سال اخیر برای کمک به واحدهای گردشگری آسیب دیده ناشی از کرونا 40 میلیارد ریال وام به این واحدها پرداخت شد.

تصویر واحدهای گردشگری خراسان شمالی ۴۰ میلیارد ریال وام گرفتند

به گزارش سایت خبری پرسون، علی مستوفیان روز شنبه در حاشیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان شمالی افزود: شیوع ویروس منحوس کرونا بیشترین آسیب و خسارت مالی را به مشاغل مرتبط با این اداره‌کل در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی وارد کرد که دولت این میزان از تسهیلات را در قالب دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا پرداخت کرد.

وی تصریح کرد: این میزان از تسهیلات به ۳۹ پرونده مربوط به حوزه گردشگری و بسته به ظرفیت اشتغال واحدهای اقامتی و گردشگری از ۱۶۰ میلیون ریال تا ۱۰ میلیارد ریال با تنفس ۶ ماهه، بازپرداخت ۲۴ ماهه و کارمزد ۱۲ درصد پرداخت شده است.

مستوفیان افزود: مهلت ثبت نام مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا متقاضی اخذ تسهیلات کرونایی تا پایان شهریور ماه امسال و با شرایط دستور العمل ابلاغ شده قبلی توسط کارگروه اقتصادی مقابله با کرونا تمدید شده است و متقاضیان می توانند برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کنند.

خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر و 250 واحد اقامتی و گردشگری دارد که از ابتدای شروع ویروس کرونا در اسفندماه سال 98 تاکنون طبق آمار رسمی حدود 90 درصد از این واحدهای خدماتی فعالیتشان تعطیل است.

استان خراسان شمالی از اواخر اسفندماه 98 وارد فاز اول شیوع همه گیری کرونا شد و تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سر گذاشت و هم اکنون در موج پنجم موسوم به کرونا دلتایی قرار دارد و در این مدت افزون بر یک هزار و 300 بیمار مبتلا به کووید 19 جان خود را از دست دادند.

324613