مرفاوی:

جنگ مدیریتی سرخابی‌ها از بیرون استارت خورد/ تقابل بین مددی و مجیدی در اهدای پاداش‌ها صورت گرفت

عبدالصمد مرفاوی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره دربی جام حذفی بین استقلال و پرسپولیس توضیحاتی را بیان کرد. 
تصویر جنگ مدیریتی سرخابی‌ها از بیرون استارت خورد/ تقابل بین مددی و مجیدی در اهدای پاداش‌ها صورت گرفت

عبدالصمد مرفاوی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایت خبری پرسون، درباره بازی دربی میان پرسپولیس و استقلال در جام حذفی بیان کرد: این بازی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. هر 2 تیم به لحاظ فنی شرایط خوبی دارند و این بازی جذاب خواهد بود. زیرا یک تیم باید برنده شود.

مرفاوی ادامه داد: تیم‌های استقلال و پرسپولیس بازی قبلی خود را پیروز شدند و با شرایط خوب وارد زمین مسابقه می‌شوند. امیدوارم بازی جذاب و فنی از سوی این 2 تیم مشاهده کنیم تا تماشاگران در خانه از دیدن این بازی لذت ببرند. هر تیمی که به لحاظ روحی و روانی بهتر باشد؛ تمرکز لازم را داشته باشد و بتواند از موقعیت‌ها به نحو احسن استفاده کند به طور حتم می‌تواند در دربی موفق باشد. از طرفی، تجربه هم در این بازی مهم است که هر 2 تیم بازیکنان باتجربه‌ای دارند. بازیکنانی باید در زمین مسابقه باشند که دربی را تجربه کرده باشند.

وی درباره بیانیه‌های صادر شده از سوی سرخابی‌ها علیه یکدیگر، گفت: من با حاشیه زیاد موافق نیستم و این موضوع را دوست ندارم. چند مصاحبه از کادر فنی پرسپولیس خواندم که آنها بیان کردند تیم‌ها باید حرفه‌ای باشند و تمرکزشان روی تیم خود باشد. الان هم به این صورت است و دلیلی ندارد که پرسپولیسی‌ها مسائلی را مطرح کنند. مربیان پرسپولیس و استقلال باید به فکر مسائل فنی تیم خود باشند. به هر حال جنگ مدیریتی این 2 باشگاه از بیرون شروع شده است. با توجه به شرایطی که تیم‌ها دارند و بعضی از هواداران استقلال از وزارت ورزش راضی نیستند و مسائلی رامطرح می‌کنند. به نظرم هر 2 تیم باید آرامش خود را داشته باشند که بتوانند نتیجه خوب و قابل قبول به دست آورند.

پیشکسوت استقلال درباره این که قرار است فرهاد مجیدی پاداش 50 میلیونی به بازیکنان در صورت برد دربی بدهد، گفت: من درباره مسائل فنی صحبت نمی‌کنم؛ اما اهدای پاداش از سوی سرمربی تیم اتفاق خوبی نیست. در هیچ جای دنیا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد که بخواهد سرمربی پول جور کند یا از جیب خودش پاداش بدهد. چقدر یک سرمربی سرمایه دارد که این همه می‌خواهد پاداش بدهد. به نظرم این موضوع شخصیت تیم استقلال را پایین می‌آورد و نگران کننده است. در حال حاضر شرایط پشتیبانی تیم استقلال خوب نیست. همچنین همه جای دنیا سرمربی و مربی همه تمرکزشان بر روی مسائل فنی است و مسائل بیرونی به مدیریت برمی‌گردد.

مرفاوی ادامه داد: به هر حال تقابل کادر فنی استقلال با مدیریت باشگاه صورت گرفته است و این موضوع نمی‌تواند منطقی و خوشایند باشد. بنابراین باید جلوی این مسائل گرفته شود و استقلال به لحاظ مدیریتی باید آن قدر قدرتمند باشد که هیچ مربی نتواند از طرف خودش کاری را انجام بدهد. مسئله اهدای پاداش از سوی سرمربی حرفه‌ای نیست.

وی درباره قضاوت علیرضا فغانی در دربی پایتخت، گفت: اصلا من درباره داوری حرف نمی‌زنم و قبلا هم مشکلات داوری بوده و اکنون هم وجود دارد. داوران ما به لحاظ درآمد و عملکرد حرفه‌ای نیستند. صحنه‌هایی که داوران باید سوت بزنند را نمی‌زنند و برعکس این اتفاق هم رخ می‌دهد. متاسفانه داوری به این صورت نیست که فقط به ضرر استقلال سوت بزند و داوری‌ها در همه بازی‌ها پر اشتباه است. خدای نکرده من به کسی تهمت نمی‌زنم اما داور اشتباه می‌کند و اگر یک چیز قانونی باشد در آن صورت داور اشتباه نمی‌کند.

پیشکسوت استقلال گفت: اشتباهات داوری برای همه تیم‌ها رخ می‌دهد و خیلی از تیم‌ها بعضی از مواقع ضرر کردند و برای آنها مشکل ساز شده است.

مرفاوی در رابطه با نتیجه دربی 96، گفت: بازی دربی قابل پیش بینی نیست؛ اما امیدوارم بازی خوبی باشد و تیم استقلال برنده شود.

324287