مدیرکل کمیته امداد زنجان:

کمیته امداد دست نوازش بر سر ۲۶۷ خانوار زندانی نیازمند کشید

مدیرکل کمیته امداد زنجان از حمایت کمیته امداد استان زنجان به ۲۶۷ خانواده زندانی نیازمند تحت پوشش خبر داد.
تصویر کمیته امداد دست نوازش بر سر ۲۶۷ خانوار زندانی نیازمند کشید

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه اولویت اصلی کمیته امداد برای خانواده‌های زندانیان نیازمند، کاهش آسیب در این خانواده‌ها از طریق برنامه‌های آموزشی و ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره است، گفت: کمیته امداد استان زنجان کمک‌های خود را به خانواده‌های نیازمند زندانیان در قالب برنامه‌های آموزشی، مهارت‌های اجتماعی، کمک‌معیشت، کمک‌های حمایتی، کمک‌هزینه ازدواج، خدمات درمانی، معاضدت حقوقی، مساعدت‌های موردی به خانواده‌های دارای سرپرست زندانی انجام می‌دهد.

او افزود: اقدامات کمیته امداد در کمک به خانواده‌های زندانیان نیازمند، برای رفع نیاز‌های اجتماعی از امور اساسی این نهاد بوده که در نهایت با ارائه خدمات هدفمند و با حفظ و کرامت انسانی جامعه هدف، بستر توانمندسازی مددجویان را فراهم می‌کند.

صفری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۶۷ خانواده زندانی نیازمند تحت حمایت امداد امام استان زنجان قراردارند، گفت: این خانواده‌ها از کلیه خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند‌ هستند که جمعیتی بالغ‌ بر ۸۵۲ نفر را شامل می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: ارائه تسهیلات اشتغال و خودکفایی برای تکمیل کردن فرآیند توانمندسازی خانواده‌ها نیز از اولویت‌های کاری این نهاد است.

او از ایجاد مرکز نیکوکاری تخصصی زندانیان خبرداد و گفت: در حال حاضر ۲۵ مرکز به‌ صورت تخصصی در استان زنجان فعالیت می‌کنند و ایجاد مرکز نیکوکاری در اداره کل زندان‌ها می‌تواند کمک شایانی به خانواده‌های زندانی در بخش‌های مختلف کند.

منبع: روابط عمومی کمیته امداد

324138