گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس دیدار و گفت‌وگو کردند

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس که در راس هیئتی از اعضای این گروه به مینسک سفر کرده است، با آندری ساوینیخ، همتای بلاروسی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.
تصویر گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس دیدار و گفت‌وگو کردند

به گزارش سایت خبری پرسون، ابوالفضل عمویی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس که در راس هیئتی از اعضای این گروه به مینسک سفر کرده است، با آندری ساوینیخ، همتای بلاروسی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

ساوینیخ روابط سیاسی دو کشور را ممتاز ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه روابط سیاسی دو کشور در سطحی عالی پیش می‌رود انتظار داریم روابط اقتصادی و تجاری دو کشور نیز متناسب با ظرفیت‌های بالای اقتصادی ایران و بلاروس گسترش یابد.

وی در ادامه برقراری پرواز مستقیم میان دو کشور، حمل و نقل و ترانزیت کالا، افزایش گفت‌وگو‌های تجار و همکاری‌های علمی و پژوهشی را از موضوعات مورد علاقه بلاروس عنوان کرد.

عمویی در این دیدار بر اهمیت تقویت روابط دوستانه پارلمانی ایران و بلاروس تاکید کرد و گفت: گفت‌وگو‌های پارلمانی کمک شایانی به تسهیل و تسریع همکاری دولت‌ها خواهند کرد. لذا گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس در مجلس شورای اسلامی تلاش خود را برای تحکیم مذاکرات و همکاری‌های پارلمانی دو کشور بکار گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: کشور‌های عضو این اتحادیه ظرفیت زیادی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور دارد.

شایان ذکر است که غلامحسین رضوانی، مهدی سعادتی بیشه‌سری، مصطفی طاهری و شیوا قاسمی‌پور از دیگر نمایندگان عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس هم در این سفر حاضر هستند که با همتایان خود در مجلس بلاروس در خصوص راه‌های تقویت روابط دو کشور گفت‌وگو کردند.

324003