استاندار زنجان:

زمینه‌های تجاری خوبی برای همکاری با ارمنستان وجود دارد.

استاندار زنجان گفت: ارمنستان می‌تواند پل تجاری زنجان با اوراسیا باشد

تصویر زمینه‌های تجاری خوبی برای همکاری با ارمنستان وجود دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، فتح الله حقیقی استاندار زنجان در دیدار سفیر ارمنستان در ایران گفت: زنجان با داشتن آثار تاریخی همچون کنید سلطانیه و مردان نمکی که آوازه جهانی دارد که بیانگر قدمت این استان است و علاوه بر آن ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های دیگر دارد.

او با بیان اینکه از ۶۵ نوع ماده معدنی ۳۵ نوع آن در استان زنجان وجود دارد.

استاندار زنجان ادامه داد: در حوزه فولاد، نساجی، تولید ۷۵ درصد محصولات برق فشار قوی کشور در زنجان بخشی از مزیت‌های استان زنجان است.

مقام عالی اجرایی دولت در استان زنجان ظرفیت‌های حوزه کشاورزی، صنعت، فناوری اطلاعات را یادآور شد و به تومانیان سفیر ارمنستان خاطر نشان کرد: می‌توان از طریق ارمنستان برای سرمایه‌گذاری و صادرات در بخش‌های که ظرفیت خوبی دارد در کشور‌های اوراسیا سرمایه‌گذاری کرد و صادرات داشت.

استاندار زنجان همچنین خواستار سرمایه گذاری همزمان بین زنجان و ارمنستان شد و گفت: اتاق بازرگانی زنجان و ایروان باید باهم در ارتباط باشند و نقشه راهی برای گسترش روابط دو جانبه ترسیم کنند چرا که این امر موجب شناخت بهتر و بیشتر هر دو طرف از یکدیگر خواهد شد.

همکاری و انتقال دانش صنایع دستی به ارمنستان، همکاری‌های دانشگاهی، فنی و مهندسی و حوزه راهسازی از دیگر پیشنهادات استاندار زنجان برای همکاری با ارمنستان بود.

سفیر ارمنستان در ایران هم در دیدار با استاندار زنجان با قدردانی از پذیرش هیات همراه گفت: زنجان در محوری قرار دارد که دروازه ورود به اروپا است و برای سفر به ارمنستان باید از این شهر گذر کرد و امروز از نزدیک با ظرفیت‌های این استان آشنا می‌شویم.

آرتاشس تومانیان هوای تمیز، مردمی مهربان و سر سبزی شهر را از ویژگی‌های زنجان بر شمرد و افزود: زنجان در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و معادن ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و ارمنستان از شرکای تجاری خوب استان زنجان است.

تومانیان همکاری دو طرفه در زمینه سرمایه‌گذاری متقابل را برای ورود به بازار زنجان و ارمنستان ضروری دانست و گفت: دو طرف می‌توانند از این طریق برای ورود به بازار سوم برنامه‌ریزی کنند.

سفیر ارمنستان در تهران همچنین به دیدار خود با فعالان اقتصادی استان زنجان اشاره کرد و گفت: در این دیدار قوانین تجارت در ارمنستان را تشریح کردیم و لازم است برای توسعه روابط اقتصادی هر دو طرف از نزدیک با یکدیگر در ارتباط باشند.

در پایان این دیدار استاندار زنجان هدیه‌ای از ملیله به سفیر ارمنستان اهداء کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

323865