یوفا پیگیر حواشی فینال یورو 2020

یوفا به صورت جدی قصد دارد پرونده آشوب هواداران انگلیسی در فینال یورو ۲۰۲۰ را بررسی کند.
تصویر یوفا پیگیر حواشی فینال یورو 2020

به گزارش سایت خبری پرسون و به نقل از تایمز، رفتار نامناسب هواداران تیم ملی انگلیس در فینال قهرمانی اروپا مقابل ایتالیا عواقبی را برای این تیم به همراه داشته است.

بعد از حوادث فینال قهرمانی اروپا بین ایتالیا و انگلیس، اتحادیه فوتبال اروپا یک سری پرونده‌های انضباطی علیه اتحادیه انگلیس برای جرائم هواداران خود آغاز کرد. همانطور که یوفا روز سه‌شنبه اعلام کرد: زد و خورد، پرتاب اشیا، اختلال در هنگام پخش سرود ایتالیا و به آتش کشیدن در اطراف ورزشگاه چهار موردی است که مدنظر این نهاد است. این موارد توسط کمیته کنترل، اخلاق و انضباطی یوفا رسیدگی می‌شود.

علاوه بر این یوفا یک بازرس اخلاقی و انضباطی برای بررسی حوادث درگیری هواداران در مقابل و در ورزشگاه تعیین کرده است. ده‌ها نفر سعی کردند روز یک‌شنبه بدون بلیت به ورزشگاه ومبلی دسترسی پیدا کنند. ویدئوها در شبکه‌های اجتماعی گاهی اوقات صحنه‌های آشفته‌ای را در میان جمعیت متراکم نشان می‌داد. بر اساس گزارش‌ها از ورزشگاه، تعدادی از افراد بدون بلیت، صندلی دارندگان واقعی بلیت را اشغال کردند.

اتحادیه فوتبال رفتار هواداران را "کاملاً غیرقابل قبول" توصیف کرده و اعلام کرد که با مقامات علیه هر کسی "که به طور غیرقانونی وارد ورزشگاه شده است" همکاری خواهد کرد. طبق گفته پلیس، ۸۶ نفر به جرایم مختلف دستگیر شده‌اند که ۵۳ نفر از آن‌ها در ومبلی بوده‌اند.

انگلیس در فینال روز یک‌شنبه در لندن مقابل ایتالیا در ضربات پنالتی ۳-۲ شکست خورد تا هم‌چنان در حسرت قهرمانی در یک رقابت معتبر بماند.

منبع: ایسنا

323785