کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان:

آسمان زنجان بارانی می‌شود

کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه /۲۴ و ۲۵ تیر ماه جاری/ هوای این استان با بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق، مواجه خواهد شد.

تصویر آسمان زنجان بارانی می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حسین سلطانی با بیان اینکه امروز آسمان زنجان غالبا صاف و شهرستان طارم نیز ابری، قسمتی ابری و مه‌آلود است، افزود: برخی از نقاط این استان در ساعات بعدازظهر با وزش باد همراه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این شرایط جوی برای فردا /چهارشنبه ۲۳ تیر/ نیز پیش بینی می شود، اظهار داشت: هوای زنجان از امروز تا پایان هفته بین ۱ تا ۶ درجه سانتیگراد خنک خواهد شد.

کارشناس هواشناسی استان زنجان، میزان دمای فعلی شهر زنجان را ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۱ درجه سانتیگراد افزایش نشان می‌دهد.

صرفی، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با میزان دمای ۱۴+ درجه سانتیگراد خنکترین نقطه و حلب از توابع شهرستان ایجرود نیز با ۳۹+ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق این استان گزارش شدند.

وی به کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه های هواشناسی استان زنجان در طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: طی این مدت میزان دمای هوا در حلب ۱۷ و ۳۹، گرماب ۲۰ و ۳۷، ماهنشان ۲۱ و ۳۷، نیک پی ۱۸ و ۳۷، دندی ۱۸ و ۳۶، زرین رود ۲۰ و ۳۶، فیله خاصه ۲۰ و ۳۶، دانشگاه زنجان ۱۵ و ۳۶، سجاس ۱۷ و ۳۶، زنجان ۱۵ و ۳۶، صائین قلعه ۱۶ و ۳۵، چورزق ۲۳ و ۳۵، فرودگاه زنجان ۱۷ و ۳۵، ابهر ۱۸ و ۳۵، گیلوان ۲۵ و ۳۵، پری ۱۷ و ۳۵، آب بر ۲۲ و ۳۴، سلطانیه ۱۴ و ۳۴، خرمدره ۱۸ و ۳۴، قیدار ۱۷ و ۳۴، خیرآباد ۱۷ و ۳۳ و ارمغانخانه ۱۵ و ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسید.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه‌روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

323484