استاندار زنجان:

نرخ رشد اقتصادی زنجان ۲.۱۴ درصد بالاتر از متوسط کشوری است

استاندار زنجان با بیان اینکه میزان نرخ رشد اقتصادی این استان نسبت به متوسط کشوری ۲.۱۴ درصد بالاتر است گفت: زنجان در این شاخص در بین استان‌های کشور رتبه هفتم را دارد.

تصویر نرخ رشد اقتصادی زنجان ۲.۱۴ درصد بالاتر از متوسط کشوری  است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، فتح الله حقیقی روز سه شنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان به گزارش مرکز آمار پیرامون سهم استان‌ها در تولید و نرخ رشد اقتصادی در بازه زمانی سال‌های ۹۰ تا ۹۷ اشاره کرد و افزود: البته نکته قابل توجه این است که در این رتبه‌بندی نفت هم جزو سهم تولید محاسبه شده است.

به گزارش ایرنا بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ متوسط رشد اقتصادی استان زنجان در سال های ۹۰ تا ۹۷، رقم ۳.۳۳ درصد بوده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه بر اساس گزارش مرکز آمار ایران سهم زنجان در تولید کشور از رتبه ۲۸ به ۲۵ رسیده که سه پله ارتقا پیدا کرده است، افزود: این اعداد و ارقام و این شاخص‌ها نکات بسیار مهمی را منعکس می‌کند.

حقیقی خاطرنشان کرد: بر خلاف شرایط کشور که در حوزه صنعت آن چنان توفیقی نبوده، استان زنجان در این حوزه شرایط بسیار خوبی را داشته است.

وی با بیان اینکه حوزه فناوری و فعالیت‌های دانش‌بنیان از مزیت‌های استان زنجان در بخش صنعت محسوب می‌شود، اظهار داشت: امروز رشته‌های بین‌رشته‌ای اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند که ما نیز در استان در این حوزه فعالیت‌های خیلی خوبی داشته‌ایم.

استاندار زنجان به اجرای طرح پنجره واحد سرمایه‌گذاری در این استان اشاره کرد و گفت: اقداماتی که در استان در این راستا انجام شده بسیار مهم است.

حقیقی اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم هر سیستمی مثل پنجره واحد که تعریف می‌شود، نکته اش این است که هم باید این سیستم کاربردی باشد و هم کاربران آن آموزش لازم را ببینند تا بتواند به سهولت از آن استفاده کنند.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم پیگیری مصوبات کارگروه اقتصادی استان تاکید کرد و گفت: در این شرایط خشکسالی پرداخت تسهیلات به کشاورزان به ویژه در منطقه خدابنده باید مورد توجه جدی باشد.

منبع: ایرنا

323472