معاون بهبود تولیدات دامی استان زنجان در گفت‌وگو با پرسون:

تولید 11 هزار تن گوشت مرغ برآورد می‌شود/ جوجه‌ریزی 40 درصد رشد یافت

معاون بهبود تولیدات دامی استان زنجان گفت: تولید ۱۱ هزار تن گوشت مرغ برآورد شده است.

تصویر تولید 11 هزار تن گوشت مرغ برآورد می‌شود/ جوجه‌ریزی 40 درصد رشد یافت

محمدعلی صادقی در گفت‌وگو با رسانه سایت خبری پرسون از زنجان، در خصوص میزان جوجه‌ریزی‌های انجام شده، اظهار کرد: جوجه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان خردادماه سال جاری معادل ۶ میلیون و ۷۰۳ هزار قطعه بوده است.

وی با بیان اینکه جوجه‌ریزی‌های انجام شده طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ حدود ۴۰ درصد رشد داشته است، افزود: این در حالی است که جوجه‌ریزی انجام شده طی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۱۲ درصد رشد داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی استان زنجان به جوجه‌ریزی انجام شده طی تیرماه امسال اشاره و تصریح کرد: آمار جوجه‌ریزی‌ها در تیرماه سال جاری ضعیف‌تر شده است که علت این موضوع به بحث بیماری و عدم صدور مجوز برای برخی از مرغداری‌ها باز می گردد.

صادقی ادامه داد: حدود ۹۰ مرغداری در نیمه اول تیرماه سال جاری به علت وجود برخی از مشکلات امکان جوجه‌ریزی برای آنها میسر نشد، اما در حال حاضر مشکل آنها مرتفع شده و قادر به جوجه‌ریزی هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پرسون پیرامون وضعیت نهاده‌های تخصیص داده شده به استان زنجان خاطرنشان کرد: نهاده‌ها به اندازه نیاز به مرغداری‌های استان زنجان تخصیص داده شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی استان زنجان به کمبود ماشین در بنادر اشاره و عنوان کرد: به علت کمبود ماشین در بنادر نهاده‌ها با اندکی تاخیر به دست بعضی از مرغداران می‌رسند البته در این خصوص تدابیر اندیشیده شده است و این موضوع تسهیل شده است.

صادقی با بیان اینکه سازمان حمل و نقل استان و اتحادیه کامیون‌داران استان پیگیر مسئله فوق بوده اند خاطرنشان کرد: ماشین‌هایی از سوی استان به سمت بنادر فرستاده شده تا نهاده‌ها را حمل کنند و به دست مرغداران استان زنجان رسانند.

فاطمه شمشیرگر_استان زنجان

323252