تا پایان شهریورماه؛

مهلت ثبت‌نام ازدواج دانشجویی در زنجان تمدید شد

مسئول هماهنگی و ارتباطات استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان از تمدید مهلت ثبت‌نام ازدواج دانشجویی تا پایان شهریورماه امسال خبر داد.

تصویر مهلت ثبت‌نام ازدواج دانشجویی در زنجان تمدید شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، احمد صمدی در رابطه با مدید مهلت ثبت‌نام ازدواج دانشجویی، اظهار کرد: ثبت‌نام مراسم ازدواج دانشجویی تا شهریور امسال تمدید شد و افرادی که تاریخ عقد آن‌ها در بازه زمانی اول فروردین ۹۸ تا اول شهریور امسال است، می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی، دانشجو بودن یکی از زوجین را شرط ثبت‌نام در مراسم ازدواج دانشجویی دانست و افزود: پارسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، اعزام زوجین به مشهد مقدس انجام نشد ولی امسال این امر انجام خواهد شد و زوجینی که سال گذشته شرکت کردند نیز می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند.

این مسئول با اشاره به برگزاری سه روزه اردوی زیارتی مشهد مقدس، تصریح کرد: برنامه‌هایی از جمله کارگاه‌های مشاوره، سبک زندگی و روان‌شناسی در بخش‌های عمومی و خصوصی تدارک دیده شده است.

مسئول هماهنگی و ارتباطات استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گفت: برگزاری جشنواره‌هایی حین سفر و برنامه‌هایی بعد از سفر نیز در دستور کار قرار دارد و در این جشنواره‌ها از نخبگان و افرادی که افتخاراتی کسب کردند، کسانی که در سال‌های اول ازدواج اقدام به فرزندآوری کردند و افرادی که مهریه پایین دارند، تجلیل می‌شود.

صمدی با اشاره به اینکه پس از ثبت‌نام دانشجویان در این دوره کلاس‌های آموزش مجازی برای زوجین برگزار می‌شود و تاریخ‌های اعزام به مشهد مقدس به آن‌ها اعلام می‌شود، اظهار کرد: این افراد تا پایان اسفندماه فرصت دارند زمان تشرف خود را مشخص کنند. همچنین پشتیبانی‌ها از زوجین تا دو سال بعد از ازدواج ادامه دارد.

وی با اشاره به موثر بودن فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در دانشگاه‌ها برای تشویق جوانان به ازدواج بهنگام و ازدواج آسان، خاطرنشان کرد: به دلیل تقارن فرهنگی و سطح علمی، دوران دانشجویی زمان مناسبی برای شناخت دختر و پسر محسوب می‌شود و تجربه ثابت کرده طلاق در بین ازدواج‌های دانشجویی کمتر از ۵ درصد بوده و ناهنجاری‌ها نیز نمود کمتری دارد.

منبع: ایسنا

323209