بازتاب پرواز فضایی توریستی "ریچارد برانسون" در رسانه‌های دنیا

پرواز فضایی موفق شب گذشته "ریچارد برانسون" کارآفرین برجسته انگلیسی و بنیان‌گذار شرکت "ویرجین گلکتیک"، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت.

تصویر بازتاب پرواز فضایی توریستی "ریچارد برانسون" در رسانه‌های دنیا

به گزارش سایت خبری پرسون، روز گذشته رویای کودکی "سر ریچارد برانسون" بنیانگذار شرکت ویرجین گلکتیک به واقعیت پیوست و این فرد ۷۰ ساله به همراه پنج نفر دیگر از اعضای شرکت خود به لبه فضا رفت.

برانسون این میلیاردر بریتانیایی ۷۰ ساله یک هفته پیش از تولد ۷۱ سالگی‌اش به آرزوی کودکی خود رسید. در پی انجام این پرواز فضایی رسانه‌های خبری سراسر جهان به انتشار این خبر پرداختند.

رویترز با انتشار توییتی درباره این پرواز فضایی نوشت: ریچارد برانسون و پنج خدمه شرکت ویرجین گلکتیک که برانسون آن را در سال ۲۰۰۴ تاسیس کرد، طی یک پرواز آزمایشی راهی فضا شدند و پس از مدتی به راحتی روی زمین فرود آمدند. میلیاردر انگلیسی ریچارد برانسون روز یکشنبه بیش از ۵۰ مایل بالاتر از صحرای نیومکزیکو را با کمک موشک شرکت ویرجین گلکتیک خود پرواز کرد و با اطمینان نیز فرود آمد که این یک پیروزی نمادین برای یک سرمایه‌گذاری که وی ۱۷ سال پیش آن را آغاز کرد، محسوب می‌شود.

آسوشیتدپرس نیز در این باره گفت: میلیاردر ماجراجو، ریچارد برانسون روز یکشنبه با موشک شرکت خود به فضا رفت و با این کار نه تنها باعث شد که صنعت گردشگری فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک شود بلکه رقیب بسیار ثروتمندتر خود جف بزوس را نیز شکست داد.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز در این باره نوشت: کارآفرین بریتانیایی ریچارد برانسون با موشک شرکت ویرجین گلکتیک خود با موفقیت به لبه فضا رفت و بازگشت و این اتفاق نیز چند روز قبل از آنکه رقیب او جف بزوس بنیانگذار آمازون به فضا رود، انجام شد. البته این پرواز به دلیل شرایط آب و هوایی در پایگاه عملیاتی ویرجین گلکتیک در فرودگاه اسپیس پورت در صحرای نیومکزیکو، کمی به تأخیر افتاد.

روزنامه وال‌استریت ژورنال در این باره چنین گفت: پرواز ریچارد برانسون بنیانگذار ویرجین گلکتیک درهای جدیدی را به روی صنعت گردشگری فضایی باز می‌کند. سفر فضایی که آقای برانسون و پنج نفر دیگر از خدمه روز یکشنبه با موشک شرکت ویرجین گلکتیک انجام دادند، به توانایی و اعتبار این شرکت در انتقال ایمن مسافران به فضا می‌افزاید. وال استریت ژورنال همچنین در توییتی نوشت: ایلان ماسک بلیطی را برای سفر فضایی خود از شرکت ویرجین گلکتیک خریداری کرده است. بلیط‌ها هر کدام ۲۵۰ هزار دلار فروخته شده‌اند و این شرکت ۸۰ میلیون دلار از فروش و سپرده جمع‌آوری کرده است.

سی ان ان درباره این پرواز فضایی گزارش داد: ریچارد برانسون اولین نفری است که سوار موشکی که خودش در هزینه ساخت آن مشارکت داشته، شده است.

واشنگتن پست درباره سفر ریچارد برانسون نوشت: ریچارد برانسون روز یکشنبه یک پرواز جسورانه و طوفانی را به لبه فضا انجام داد.

ایندین اکسپرس در این باره نوشت: ریچارد برانسون میلیاردر معروف با موشک خود به فضا رفت.

فاکس نیوز نیز با اشاره به سفر این میلیاردر بریتانیایی نوشت: برانسون پیش از انجام این پرواز فضایی با ایلان ماسک دیدار کرده بود.

نیویورک تایمز نیز با اشاره به این سفر نوشت: میلیاردر ۷۰ ساله انگلیسی و خدمه شرکت ویرجین گلکتیک او با موشک یونتیتی از نیومکزیکو به لبه فضا رفتند و سپس در فرودگاه اسپیس پورت فرود آمدند.

روزنامه دیلی میلی در این باره گفت: سر ریچارد برانسون ۷۰ ساله برنده رقابت فضایی میلیاردرها شد.

یاهو فایننس نیز در این باره نوشت: کارآفرین میلیاردر ریچارد برانسون و پنج خدمه شرکت ویرجین گلکتیک او با موفقیت به لبه فضا سفر کردند و برای مدتی بی وزنی را تجربه کردند.

سایت اکانمیک تایمز نیز در این باره نوشت: ریچارد برانسون با کمک موشک شرکت خود به فضا رسید و از رقیب میلیاردر خود جف بزوس که چند روز دیگر به فضا خواهد رفت پیشی گرفت.

اما سفر به آن سوی زمین تنها خواسته و هدف میلیاردرهای مطرح جهان نیست چرا که افراد غیرنظامی نیز این رویا را در سر می‌پرورانند. البته تبدیل این رویا به واقعیت ممکن است توسط برخی مسابقات محقق شود. شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک از جمله شرکت‌هایی است که مسابقاتی را برای پرواز غیرنظامیان به فضا ایجاد کرده است. در همین حال، انتظار می‌رود برنده مسابقه "چه کسی می‌خواهد فضانورد شود" کانال دیسکاوری نیز در سال ۲۰۲۲ به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کند. تا چند روز دیگر "جف بزوس" مدیرعامل آمازون و برادرش مارک و یک مسافر ناشناس که ۲۸ میلیون دلار برای یک صندلی فضاپیمای نیوشپرد بلواوریجین پرداخت کرده و یک فضانورد زن در قالب یک پرواز فضایی توریستی دیگر به فضا خواهند رفت. این پرواز از مرکز بلواوریجین در تگزاس غربی انجام خواهد شد و هنگامی که موشک در فاصله‌ی ۴۷ مایلی قرار بگیرد کپسول حاوی مسافران از آن جدا می‌شود و فضانوردان به مدت سه دقیقه بی‌وزنی را تجربه خواهند کرد و سپس کپسول به زمین باز می‌گردد.

323206