مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان:

مسکن 5 هزار روستایی نوسازی و مقاوم‌سازی می‌شود

خواجه ای از پیش‌بینی نوسازی و مقاوم‌سازی ۵  هزار واحد مسکن روستایی در استان زنجان تا پایان سال خبر داد.
تصویر مسکن 5 هزار روستایی نوسازی و مقاوم‌سازی می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، رضا خواجه‌ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طی چند روز گذشته ۵۳۰ متقاضی ساخت مسکن روستایی جهت دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۵ درصد به هفت بانک عامل در استان زنجان معرفی شدند.

او با اشاره به اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت مسکن در شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستا‌ها پیش از این ۵۰ میلیون تومان بود که به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده و به ساکنان این مناطق که تاکنون از وام‌های بنیاد استفاده نکرده‌اند پرداخت می‌شود، افزود: افرادی که در شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر دارای خانه فرسوده و آسیب‌پذیر هستند و کسانی که زمین با کاربری مسکونی در اختیار دارند می‌توانند از این وام استفاده کنند.

او از تأمین ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی خانه‌های روستایی در استان زنجان خبر داد و گفت: با این اعتبار پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۵ هزار واحد مسکن روستایی در استان زنجان نوسازی و مقاوم‌سازی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه بازپرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی ۱۵ ساله بود که به ۲۰ سال افزایش یافته است، گفت: با افزایش میزان تسهیلات مسکن روستایی از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان، شاهد افزایش و مقاوم سازی تعداد بسیار زیادی از واحد‌های مسکونی روستایی در استان زنجان خواهیم بود.

او با بیان اینکه تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مذکور تنها وام مسکنی است که ضمانت آن بسیار ساده و به صورت سفته زنجیره‌ای قابل انجام است، ادامه داد: متقاضیان ساخت مسکن در روستا‌های استان زنجان و به ویژه مالکان واحد‌های مسکونی فرسوده و غیرمقاوم می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان زنجان بدون هیچ گونه سپرده گذاری نسبت به دریافت این تسهیلات و ساخت مسکن مقاوم و ایمن اقدام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

323201