رییس مجمع نمایندگان استان یزد در جمع اصحاب رسانه؛

اراده ای برای ممانعت از تخریب خط انتقالی آب وجود ندارد/به دنبال تامین منافع دولت و کاربران فضای مجازی هستیم نه فیلترینگ

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در سال های اخیر های به رغم اشراف اطلاعاتی اراده جدی برای جلوگیری از تخریب و حفظ امنیت خط انتقال آب صورت نمیگیرد و پس از تخریب هم اهتمامی در دستگاه قضایی اصفهان برای برخورد با تخریب کنندگان وجود ندارد.
تصویر اراده ای برای ممانعت از تخریب خط انتقالی آب وجود ندارد/به دنبال تامین منافع دولت و کاربران فضای مجازی هستیم نه فیلترینگ

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمد صالح جوکار ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در محل سالن همایش های باقرالعلوم یزد برگزار شد با بیان اینکه مطالبه گری و پرسشگری اصحاب رسانه از نمایندگان و مسئولان می تواند شرایط مطلوبی را برای استان رقم بزند گفت: امیدواریم با پیگیری های مسائل استان و رفع آن ها بتوانیم الگویی برای سایر استان ها باشیم.

رئیس فراکسیون گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مجلس با اشاره به پتانسیل های گردشگری استان یزد اظهار داشت: استان یزد و به ویژه شهر جهانی یزد ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری بسیار خوبی دارد که می تواند بسیار مورد توجه قرار بگیرد البته ضرر و زبان های دوسال اخیر در اثر کرونا باعث شده تا نتوانیم به درستی از این ظرفیت استفاده کنیم و امیدواریم با پایان کرونا در اواخر سال دوباره رونق به این صنعت بازگردد و زیان ها جبران شود.

آینده گردشگری یزد روشن است

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: دورنمایی خوبی برای گردشگری استان و آینده روشنی پیش روی این صنعت وجود دارد البته جایگاه خوبی در این صنعت برای ما تعریف شده و امروز گردشگری یزد مورد توجه گردشگران خارجی و داخلی قرارگرفته و یکی از استان های هدف گردشگران است که حتی تا قبل از کرونا هم شاهد حضور گردشگران بودیم که انشالله پس از کرونا بازهم شاهد این حضور باشیم.

وی تصریح کرد: توسعه صنعت گردشگری در استان می تواند پایه فرهنگی برای جامعه داشته باشد و در فراکسیون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی هم به دنبال تقویت یزد در این زمینه بوده تا به خوبی این استان در کشور و خارج از کشور مطرح کنیم.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه استان یزد در خصوص مواد معدنی وضعیت بسیار خوبی دارد که در راستای برنامه ریزی برای جلوگیری از خام فروشی و ایجاد سند چشم انداز برای معادن فراکسیونی در مجلس تشکیل شده و همچنین در زمینه بحث اکتشاف و تامین خوراک صنایع هم دیده شده است.

جوکار با اشاره به این مطلب که امروز صنایع پایین دستی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد گفت: در حقیقت تولید ثروت در صنایع پایین دستی است و فراکسیون به دنبال تدبیر راه برد برای تقویت صنایع پایین دستی بوده چرا که تولید یک قطعه ارزش مواد معدنی را تا 50 برابر افزابش میدهد بنابراین به دنبال این هستیم که آنچه بخش ها از معادن ما بهره برداری می کنند در صنایع پایین دستی سرمایه گذاری شود.

اراده ای برای ممانعت از تخریب خط انتقالی آب وجود ندارد

رئیس مجمع نمایندگان استان بحث انتقال آب را اولویت اول نمایندگان دانست و اظهار داشت: حوادث اخیر مشکلات جدی را برای مردم به وجود آورد و باعث شرمندگی ما شد امیدوارم این وضعیت تکرار نشود البته اقداماتی در گذشته در خصوص تامین امنیت این خط انجام شده اما متاسفانه در سال های اخیر های به رغم اشراف اطلاعاتی اراده جدی برای جلوگیری از تخریب و حفظ امنیت خط انتقال آب صورت نمیگیرد و پس از تخریب هم اهتمامی در دستگاه قضایی اصفهان برای برخورد با تخریب کنندگان وجود ندارد.

جوکار تاکید کرد؛ ما با مردم متدین اصفهان مشکلی نداریم و معتقدیم این ها معدود افرادی هستند که می خواهند مردم دو استان را به جان هم بیندازند البته وقتی که دولت و مسئولان استان اصفهان پاسخ گوی مطالبات کشاورزان نیستند نزدیکترین هدف برای این افراد دستیابی به خط لوله و تخریب آن است تا صدای خود را به گوش مسئولان برسانند. هرچند این موضوع در هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح و بررسی خواهد شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به برخی اظهار نظرها و اتهامات در فضای مجازی در خصوص مصرف آب انتقالی ابراز داشت: آب انتقالی تنها برای مصرف شرب مردم است و هیچ نوع مصرف دیگری برای آن در نظر گرفته نشده و اینکه مطرح میشود از این آب در کشت گلخانه ای استفاده می شود صحت ندارد و متاسفانه سکوت مسئولان هم به این شائبه ها دامن زده البته ما حاضریم برای مسئولان اصفهان برنامه بازدید از گلخانه ها بگذاریم.

وی افزود: برخلاف گذشته که سیستم‌ آبیاری کشاورزی غرقابی بود امروز شاهد کمترین میزان مصرف آب در گلخانه های استان هستیم و این آب هم از چاه ها تامین می شود. اصفهانی ها هرساله به بهانه های مختلف سهمیه استان را کم کردند و در شرایط فعلی آب شرب یزدی ها مخلوطی از آب چاه و آب انتقالی است که در برخی مناطق از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است

جوکار در ادامه در خصوص خط دوم انتقال آب به یزدهم گفت: عملیات اجرایی این خط از سال ۹۲ آغاز شد و بودجه ای که برای این پروژه هرساله گذاشته شد در حدود ۳میلیارد تومان بود که بودجه ناچیزی بوده و تنها در این چند سال ۷۰ کیلومتر از خط انتقال اجرایی شد و در نهایت به تعطیلی انجامید.

وی تصریح کرد: در بودجه سال جاری هم این اعتبار 3 میلیارد تومان بود که با رایزنی نمایندگان به 100میلیارد رسید که 50درصد آن باید توسط استان تامین شود البته این تکمیل این طرح نیازمند ۱۲هزار میلیارد بودجه هستیم که اگر در همان سال های اول اجرایی شده بود تنها ۳۵۰۰میلیارد تومان بودجه نیاز داشت.

موسسه کوثر به وظیفه ذاتی خود عمل کند

رییس مجمع نمایندگان استان با اشاره به هدف از تشکیل موسسه کوثر در یزد گفت: این موسسه در ابتدا با نیت خیر و با هدف تأمین بودجه انتقال آب تشکیل شد بنابراین باید درآمدهای آن صرفا برای خط انتقال آب هزینه شود نه اینکه برای عده ای ایجاد درآمد کند بنابراین این موسسه باید به وظیفه ذاتی خود عمل کند

جوکار در بخش دیگری از سخنانش با ابراز گلایه از عدم تخصیص یک درصد سهم معادن به استان گفت: متاسفانه سهم یک درصد معادن در سال های گذشته به استان داده نشده و اعداد و ارقامی که در بودجه هر ساله به استان تخصیص داده شده بسیار کم بوده و نمی توانیم برای مباحث توسعه ای استان هزینه کنیم .

رییس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه امروز روز تلاش ‌و‌خدمت به مردم است اظهار داشت: امیدواریم با تشکیل دولت جدید در کنار مجلس انقلابی و قوه قضاییه همراه، شرایط برای رفاه مردم فراهم شده و انقلابی را که حاصل خون هزاران شهید است حفظ کنیم.

به دنبال تامین منافع دولت و کاربران فضای مجازی هستیم نه فیلترینگ

وی در خصوص شایعات مربوط به طرح ساماندهی فضای مجازی مجلس هم گفت: مجلس در این طرح نه تنها به دنبال فیلترینگ نیست بلکه به دنبال بهترین برداشت از فضای مجازی بوده و تلاش دارد با این قانون منافع و حقوق کاربران و دولت را مشخص و تامین نماید در حقیقت به دنبال یک کار اصولی و اساسی در این زمینه هستیم و فضای مجازی به عنوان یک فناوری روز مورد نظر بوده و معتقدیم در توسعه کسب و کارها موثر است.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از قرار گرفتن طرح اصلاح حوزه های انتخابیه در دستور کار کمیسیون شوراها خبر داد و ابراز داشت: این طرح، طرحی است که همه نمایندگان روی آن نظر داشته و به دلیل منافعی که برای حوزه ها دارد دنبال می شود البته در این طرح برای استان دو نماینده پیش بینی شده یکی برای شهر یزد و یکی برای شهرستان ها، که در صحن علنی مطرح و در صورت تصویب اجرایی خواهد شد.

برای تبدیل شدن به قطب سلامت کشور نیازمند تامین زیر ساخت ها هستیم

جوکار در پاسخ به سوال خبرنگار پرسون درخصوص تبدیل شدن یزد به قطب سلامت کشور و ضرورت افزایش بودجه بهداشتی و درمانی استان اظهار داشت: ما زمانی می‌توانیم مدعی قطب سلامت باشیم که زیر ساختهای آن را آماده کرده، فضاهای لازم را ایجاد و فناوری های جدید را به خدمت بگیریم تا بتوانیم اعتماد مردم را در این زمینه جلب کنیم.

وی اضافه کرد: اینکه در حال حاضر بخشی از جنوب کشور به دلیل نبود خدمات برای درمان به یزد مراجعه میکنند نمی تواند ملاک خوبی برای ادعای قطب سلامت بودن باشد چرا که ما در حال حاضر در پیک های کرونا با کمبود تخت مواجه می شویم بنابراین ابتدا باید با فراهم آوردن زیر ساخت ها چرخه تخصصی و درمان را کامل کنیم و‌پکیجی را ایجاد کنیم تا بتوانیم خود را به عنوان قطب سلامت مطرح کنیم

رییس مجمع نمایندگان استان تاکید کرد: ما به دنبال افزایش و توسعه زیرساخت ها هستیم که تا حدودی نیز تامین شده از جمله بیمارستان تامین اجتماعی با ۳۰۶ تختخواب، بیمارستان سرطان و بیمارستان محمد رسول الله که با کمک بخش خصوصی و با ایده جدید در حال ساخت است از جمله این اقدامات است

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

323027