معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

دانشگاه‌های ایران، نقش محوری در حوزه فناوری دارند

ستاری گفت: چندین سال است که دانشگاه‌های ایران نقش محوری در حوزه فناوری دارند.

تصویر دانشگاه‌های ایران، نقش محوری در حوزه فناوری دارند

به گزارش سایت خبری پرسون، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه اهل بیت (ع) درباره قدرت حوزه فناوری ایران گفت: چندین سال است که دانشگاه‌های ایران نقش محوری در حوزه فناوری دارند.

او گفت: توسعه محصول باید از سوی بخش خصوصی هموار شود و پس از آن برای توسعه همان فناوری دولت وارد بخش زیرساخت سازی شود.

ستاری درباره پیشرفت فناوری سایر کشور‌های منطقه بیان کرد: لازمه پیشرفت در حوزه فناوری همسان سازی نرم افزار و سخت افزار با یکدیگر برای ساخت یک زیست بوم است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دانشگاه‌ها و دانشجویان باید تعامل مستقیم با جامعه داشته باشند، زیرا قدرت تحول فناوری را در وهله اول باید جامعه و کشور ببیند و احساس کنند، به طوریکه در حال حاضر ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در نزدیک دانشگاه شریف قرار دارد.

او تصریح کرد: دانشگاه اهل بیت (ع) نیز باید همانند سایر دانشگاه‌ها به پارک علم و فناوری پردیس متصل شود، زیرا حمایت از این دانشگاه که تمامی دانشجویان آن خارجی است می‌تواند آن‌ها را در رسیدن به آینده خوب نزدیک کند.

ستاری ادامه داد: اگر دولت یک میلیارد توانایی حمایت از شرکت‌های نوآوری را داشته باشد، پارک فناوری پردیس قریب به ۱۵ هزار میلیارد می‌تواند از محصولات حمایت کند.

او تاکید کرد: درگیرشدن دانش آموزان در دوران تحصیل با دستگاه‌های ایرانی لازمه یک جامعه خودکفاست. قدرت فناوری ما دیپلماسی جمهوری اسلامی است، دانش آموزان ما باید با دستگاه‌ها و فناوری ایرانی درگیر شوند تا بتوانند با خودباوری در آینده خود نیز برای کشور مفید بوده و به عنوان سفیران این مرز و بوم معرفی شوند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تعاملات، تجاری سازی و ایجاد شرکت‌های خلاق از راه‌ها و بحث‌های جدی در حوزه علوم انسانی است. خوشبختانه تا به امروز ۳۰ خانه خلاق برای تقویت اقتصاد و فرهنگ کشور ساخته شده است.

323022