تمجید سایت فدراسیون جهانی والیبال از ستاره‌های جوان تیم ملی

فدراسیون جهانی والیبال در خصوص ترکیب تیم ملی والیبال ایران در المپیک توکیو نوشت: تیم ایران با استعدادهای آینده دار مانند میثم صالحی و صابر کاظمی تقویت خواهد شد.
تصویر تمجید سایت فدراسیون جهانی والیبال از ستاره‌های جوان تیم ملی

به گزارش سایت خبری پرسون، سایت فدراسیون جهانی والیبال در خصوص ترکیب والیبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو نوشت: ولادیمیر آلکنو ۱۱ بازیکن از لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱ و یک بازیکن باتجربه را برای حضور در المپیک انتخاب کرده است.

فدراسیون جهانی ادامه داد: فدراسیون والیبال ایران پس از طی مراحل انتخاب دقیق توسط آلکنو روس، ترکیب ۱۲ نفره تیم خود را برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعلام کرد.

آلکنو تیم ۱۶ نفره را در یک اردوی آماده سازی قرار داد و از بین آن ۱۱ بازیکن از ترکیب لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱ انتخاب شدند.‌ همچین این مربی روسی یک بازیکن باسابقه که در المپیک ۲۰۱۶ ریو حضور داشت را به تیم ملی فراخوانده است.

معروف برای دومین بار در المپیک تیم را به عنوان کاپیتان هدایت خواهد کرد و کریمی جوان نیز در این رقابت ها حضور دارد. همچنین عبادی پور، موسوی و غفور برای دومین بار در المپیک ظاهر می شوند. مهدی مرندی لیبرو با سابقه ایران که تجربه حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو را دارد در این ترکیب جای گرفته است. گفتنی است این بازیکن در لیگ ملتهای ۲۰۲۱ بازی نکرده اما آلکنو تصمیم دارد که او را در جمع ملی پوشان قرار دهد.

تیم ایران با استعدادهای آینده دار مانند میثم صالحی و صابر کاظمی تقویت خواهد شد چرا که این دو بازیکن نمایش امیدوارکننده ای در لیگ ملت‌های والیبال داشتند.

به گزارش ایسنا، سعید معروف، محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی پور و مهدی مرندی دومین المپیک خود را تجربه می کنند و این درحالی است که جواد کریمی، میثم صالحی، مرتضی شریفی، علی اصغر مجرد، مسعود غلامی، صابر کاظمی و آرمان صالحی تجربه اولین حضور در المپیک را خواهند داشت. بلند قامتان ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو در مرحله یک چهارم نهایی حذف شدند.

ترکیب تیم ملی والیبال ایران در المپیک توکیو:

پاسورها: سعید معروف، جواد کریمی

قدرتی‌زن ها: میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، مرتضی شریفی

سرعتی‌زن ها: محمد موسوی، مسعود غلامی، علی اصغر مجرد

پشت‌خط‌زن ها: امیر غفور، صابر کاظمی

لیبرو: آرمان صالحی، مهدی مرندی

منبع: ایسنا

322978