رحیمی:

هفته آینده؛ حضور وزیر صمت برای پاسخگویی به واگذاری ۶ هزار معدن

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن گفت: وزیر صمت هفته آینده برای پاسخگویی درباره واگذاری ۶ هزار معدن در مجلس حاضر می‌شود.
تصویر هفته آینده؛ حضور وزیر صمت برای پاسخگویی به واگذاری ۶ هزار معدن

به گزارش سایت خبری پرسون، بهزاد رحیمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن درباره طرح مجلس برای جلوگیری از واگذاری معادن در پایان دولت گفت: مجلس هنوز درمقابل واگذاری معادن موضع گیری رسمی نداشته است.

رحیمی در ادامه بیان کرد: بحث ما این است که باید واگذاری معادن در وضعیت فعلی متوقف شود تا دولت سیزدهم روی کار بیاید، معمولا واگذاری معادن با این شتاب زدگی باعث عدم نظارت بر آن‌ها می‌شود و علاوه بر این امکان دارد عامدانه سوء استفاده‌هایی از این واگذاری معاون صورت بگیرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن افزود: واگذاری ۶ هزار معدن در جابه جایی دولت اصلاح به صلاح نیست. مجلس به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که جلوی این واگذاری‌ها تا استقرار دولت جدید گرفته شود.

وی ادامه داد: اقدامات لازم صورت گرفته و وزیر صمت هفته آینده باید به صحن علنی مجلس بیاید و درباره این واگذاری‌ها توضیح دهد.

گفتنی است، در چند روز گذشته واگذاری ۶ هزار معدن حواشی زیادی را در پی داشته است و علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت معدن و تجارت درباره آن گفته است که مزایده این معادن؛ کارشناسی شده و با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط و بر اساس آیین نامه شورای عالی معادن کشور است. برای برخی معادن ۳۰ - ۴۰ سال است پروانه بهره برداری صادر شده است، اما فعالیتی در آن‌ها انجام نمی‌شود، بنابراین بر اساس قانون، این معادن خلع ید و به مزایده گذاشته شده است.

وی همچنین گفته از شش هزار معدنی که به مزایده گذاشته شده حدود ۲۴۰۰ معدن واگذار شده است و بقیه متقاضی ندارند. شبهه‌ای در مزایده‌ها وجود ندارد و کار این واگذاری‌ها پیش از انتخابات انجام شده است. مزایده شش هزار معدن، معدن فروشی نیست و پولی دریافت نمی‌شود بلکه ریل گذاری برای دولت آینده است.

منبع : خبرنگاران جوان

322973

مطالب مرتبط