کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

بروز شکل جدیدی از استعمار در عرصه بین‌المللی/ مسدودسازی دامنه‌های اینترنتی جبهه مقاومت یک تهدید جدی است

این اقدام آمریکا یک اقدام بسیار خطرناک است چرا که یک نوع انحصار را مطرح کرده و این انحصار می‌تواند برای سایر کشورهای دنیا خطرناک باشد و گونه جدیدی از استعمار و از رفتارهای استعمارگونه است که در عرصه بین‌المللی در حال رخ دادن است.
تصویر بروز شکل جدیدی از استعمار در عرصه بین‌المللی/ مسدودسازی دامنه‌های اینترنتی جبهه مقاومت یک تهدید جدی است

حسین رویوران کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص اقدام وزارت دادگستری آمریکا در مسدودسازی دامنه‌های اینترنتی جبهه مقاومت اظهار داشت: آمریکا به دنبال این بود که به گونه‌ای دهان مخالفان خود را ببندد و اجازه آزادی بیان را از آن‌ها بگیرد، عرصه را تک روایتی کند و فقط روایت خودش مطرح شود و به گونه‌ای دیدگاه دیگران حذف شود.

رویوران افزود: این اقدام آمریکا یک اقدام بسیار خطرناک است چرا که یک نوع انحصار را مطرح کرده و این انحصار می‌تواند برای سایر کشورهای دنیا خطرناک باشد و گونه جدیدی از استعمار و از رفتارهای استعمارگونه است که در عرصه بین‌المللی در حال رخ دادن است.

وی تشریح کرد: این‌که تمامی سرورها در آمریکا باشد و آمریکا هر کاری که بخواهد را انجام دهد، یک تهدید جدی است و به نظرم کشورهای مختلف با اقدامات متقابل و ایجاد یک حاشیه امن در داشتن سرورها می‌توانند به گونه‌ای این انحصار را بشکنند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان بیان کرد: با وجود فضای مجازی و روشنگری‌هایی که اتفاق می‌افتد آمریکا نمی‌تواند واقعیت را از چشم بینای دنیا دور کند اما به هر حال این اقدامی است که آمریکا انجام داده و ممکن است به صورت مقطعی اثرگذار باشد. آمریکا تنها از یک ابزار استفاده نمی‌کند و مجموعه زیادی از ابزارها را در اختیار دارد که یکی از آن‌ها بستن تعداد زیادی از سایت‌های محور مقاومت بود.

322888