قضات لازم است با آگاهی کامل و به حق قضاوت کنند

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار آقای مجتبی شیرودبزرگی رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان قزوین اظهار کرد: امام صادق (ع) فرموده‌اند قاضی‌ها چهار گروه هستند که سه گروه از آنها اهل جهنم می‌شوند و تنها یک گروه نجات پیدا می‌کنند.
تصویر قضات لازم است با آگاهی کامل و به حق قضاوت کنند

به گزارش سایت خبری پرسون از قزوین، وی ادامه داد: کسانی که می‌دانند به ناحق قضاوت می‌کنند و نسبت به این قضاوت آگاهی دارند، کسانی که نمی‌دانند و نادانسته به ناحق قضاوت می‌کنند و کسانی که نمی‌دانند و نادانسته به حق قضاوت می‌کنند جزو سه گروهی هستند که به جهنم می‌روند.

امام جمعه قزوین افزود: تنها کسانی وارد بهشت می‌شوند که با آگاهی کامل و به حق قضاوت می‌کنند و ان‌شاءالله تلاش کنید تا در قضاوت‌های خود این گونه عمل کنید و همواره با آگاهی کامل حامی حق باشید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: عوامل نفوذی که انسان را از قضاوت‌های حق‌مدارانه دور می‌کند بسیار زیاد است و تلاش کنید در مسیر رسالت‌های کاری و الهی که دارید، از عوامل نفوذی نظیر خواسته‌های دنیایی، حزبی و جناحی خود را دور نگه دارید.

وی تأکید کرد: کار قضا بسیار کار سنگین، پیچیده، حساس و در عین حال ظریف است و باید با دقت بسیار بالا انجام شود و ان‌شاءالله با شوق و انگیزه کارهای خود را پیش ببرید و از خدا می‌خواهم عنایت کند تا در این کار خطیر و حساس موفق باشید.

322823