جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان:

تصادفات منجر به فوت ۳۲ درصد کاهش یافت

جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان از کاهش 32 درصدی تصادفات منجر به فوت طی سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

تصویر تصادفات منجر به فوت ۳۲ درصد کاهش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سرهنگ مهدی میناخانی، افزود: طی مدت یاد شده تعداد ۴۰ نفر در مسیرهای ارتباطی این استان بر اثر وقوع حادثه رانندگی جان باختند در حالیکه در مدت مشابه پارسال (۹۹) تعداد کشته شدگان ۵۹ نفر بود.

وی، اظهار داشت: در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی در جاده های استان زنجان ۲۸ نفر بود که ۱۲ نفر نیز در خرداد ماه به مجموع جانباختگان این استان اضافه شد.

میناخانی با بیان اینکه تعداد کشته‌شدگان تصادف جاده‌ای زنجان در خرداد ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۸ درصد کاهش نشان می‌دهد، تصریح کرد: از ابتدای تیر ماه تاکنون نیز ۱۵ نفر در سطح مسیرهای ارتباطی این استان جان خود را بر اثر سوانح جاده‌ای از دست دادند.

وی تاکید کرد: عمده وقوع تصادفات رانندگی در جاده‌های ارتباطی زنجان به خاطر خستگی و خواب آلودگی، انحراف به چپ و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیر مطمئنه می‌باشد که لازم است رانندگان به قوانین و مقررات راهنمایی بیشتر دقت کرده و هشدارها و توصیه های پلیس راه را جدی‌تر بگیرند.

جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: بهتر است رانندگان پس از هر ۲ ساعت رانندگی در محلی امن و مطمئن پارک کرده و حداقل یک ربع ساعت استراحت کرده و سپس ادامه مسیر دهند.

برابر آمار پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان، تعداد کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی استان در سال ۹۹ به رقم ۲۰۸ نفر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ به میزان ۱۹ درصد /۵۰ نفر/ کاهش داشت.

استان زنجان پنج هزارو ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

منبع: ایرنا

322607